Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problem med gearkassa på 525'en, tar litt lengre tid når jeg setter giret i D før kassa ta tak, og står jeg i en bakke men kassa står i D så klarer ikkje kassa å holde giret, slurer litt å så triller bilen bakover.

kjøring utfra kryss så skjer det at jeg gir gass mens kassa står i D så setter kassa i N eit lit sek, så i D slik jeg får en veldig brå start, som et puff bakenfra. Ellers under aksellerasjon så slurer den litt avogtil, og i tillegg kaster den i N og så i D under pådrag. også under kickdown.

MEN over 100kmt så er alt normalt! da funker kassa perfekt...Bilen har vert på NAF og brukt en hel dag på å gå igjennom bilen, og han ble helt imponert over standen på bilen. Er en sein 90mod 24V 146 000km. Bilen er dønn original og fulgt alle servicer til 2005! Jeg har en finger på at alt ordner seg etter skift av olje og filter på kassa, skal fikse de mandag. Skal ta diagnose test på den ikveld, for å evt utelukke elektronisk feil på kassa. Noen som har tips og meninger her?

Skrevet

hadde problemer med automatkassa mi jeg og da gikk den i nødmodus for slarken(slitasjen) i kassa var for stor, jeg hørte med eit verksted og de mente det kunne være nok å skifte de 2 følerene som sitter i kassa og eit åljeskift på den. Dette godtok jeg å ble 5000kr fattigere og fremdeles en ubrukelig kasse. Denne kassa var gått 203.000km

Nå vet jeg ikke om dette er ditt tilfelle, men det høres jo ut som den er ganske sliten. disse kassene er ikkje kjent for å ha noe langt liv..

Hvist det kommer til de og skifte de følerene inni kassen så anbefaler jeg heller å få tak i en ny kasse da dette ikke er langt ifra samme kostnad.

Skrevet

tok diagnose på bilen igår kveld, ingen feil.. så elektronisk feil er det nok ikke. noen som vet hvor jeg får ta i brukt overhalt kasse? er det 5 trinns eller 4 trinns?

  • 2 weeks later...
Skrevet

Fått et realtivt godt svar på problemet med rats.no.

Viss ikke det funker å skifte olje og filtert på kassa, kan en skifte 4 magnetventiler, totalt 5, men den 5 har ikke noe med saken å gjør.

3 stk i bakre bunnpanne og en i framre bunnpanne. (GM kassse)

Men jeg tror det er kun trykkregulatoren det er snakk om, siden det er kun ved store gearendringer problemet oppstår, og det at det tar lang tid før kassa setter i D etter jeg har gjort det. På en måte at trykket kommer sent. På same måte som jeg gir en respons til kassa, men den er treig og kommer etter. Jeg tar kickdown og så skjer det ingenting enn at jeg får masse turtall og så kommer gearet....

http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... Ref=Direct

Skrevet

"MEN over 100kmt så er alt normalt! da funker kassa perfekt"

Da er vel kassa i lockup, og ikke noe tap. Ikke rart den virker normalt da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...