Silver87 Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Har problem med gearkassa på 525'en, tar litt lengre tid når jeg setter giret i D før kassa ta tak, og står jeg i en bakke men kassa står i D så klarer ikkje kassa å holde giret, slurer litt å så triller bilen bakover. kjøring utfra kryss så skjer det at jeg gir gass mens kassa står i D så setter kassa i N eit lit sek, så i D slik jeg får en veldig brå start, som et puff bakenfra. Ellers under aksellerasjon så slurer den litt avogtil, og i tillegg kaster den i N og så i D under pådrag. også under kickdown. MEN over 100kmt så er alt normalt! da funker kassa perfekt...Bilen har vert på NAF og brukt en hel dag på å gå igjennom bilen, og han ble helt imponert over standen på bilen. Er en sein 90mod 24V 146 000km. Bilen er dønn original og fulgt alle servicer til 2005! Jeg har en finger på at alt ordner seg etter skift av olje og filter på kassa, skal fikse de mandag. Skal ta diagnose test på den ikveld, for å evt utelukke elektronisk feil på kassa. Noen som har tips og meninger her?
Rayman Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 hadde problemer med automatkassa mi jeg og da gikk den i nødmodus for slarken(slitasjen) i kassa var for stor, jeg hørte med eit verksted og de mente det kunne være nok å skifte de 2 følerene som sitter i kassa og eit åljeskift på den. Dette godtok jeg å ble 5000kr fattigere og fremdeles en ubrukelig kasse. Denne kassa var gått 203.000km Nå vet jeg ikke om dette er ditt tilfelle, men det høres jo ut som den er ganske sliten. disse kassene er ikkje kjent for å ha noe langt liv.. Hvist det kommer til de og skifte de følerene inni kassen så anbefaler jeg heller å få tak i en ny kasse da dette ikke er langt ifra samme kostnad.
Silver87 Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Skrevet Desember 19, 2008 Det som plager meg er det at jeg vet at bilen er lite og pent brukt, og alldri ungdomskjørt..
kawaman Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Eller bygge den om til manuell Er ikke store jobben..
Silver87 Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Skrevet Desember 20, 2008 Liker godt automat:D Ingen som har erfaringer?
Silver87 Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Skrevet Desember 20, 2008 tok diagnose på bilen igår kveld, ingen feil.. så elektronisk feil er det nok ikke. noen som vet hvor jeg får ta i brukt overhalt kasse? er det 5 trinns eller 4 trinns?
kawaman Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Lurer på om du har "5hp18". Altså 5 trinns med overdrive.. Vanskelige kasser og få tak i. Sleit som f for og få tak i en til min,derfor blei det manuell..
Silver87 Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Skrevet Desember 20, 2008 ja tror jeg og, ligger lavere på turtall en 520'en min. Ser Koed har brukte kasser, men må ikke det ver fra en M50 motor? eller passer m60 og?
kawaman Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Letteste er og få tak i lik den du har,så slipper du bytte hjerner og div stæsj..
Silver87 Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Skrevet Desember 20, 2008 hadde du S, M og E? på kassa di?
Silver87 Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Skrevet Desember 29, 2008 Fått et realtivt godt svar på problemet med rats.no. Viss ikke det funker å skifte olje og filtert på kassa, kan en skifte 4 magnetventiler, totalt 5, men den 5 har ikke noe med saken å gjør. 3 stk i bakre bunnpanne og en i framre bunnpanne. (GM kassse) Men jeg tror det er kun trykkregulatoren det er snakk om, siden det er kun ved store gearendringer problemet oppstår, og det at det tar lang tid før kassa setter i D etter jeg har gjort det. På en måte at trykket kommer sent. På same måte som jeg gir en respons til kassa, men den er treig og kommer etter. Jeg tar kickdown og så skjer det ingenting enn at jeg får masse turtall og så kommer gearet.... http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... Ref=Direct
wabby Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 "MEN over 100kmt så er alt normalt! da funker kassa perfekt" Da er vel kassa i lockup, og ikke noe tap. Ikke rart den virker normalt da
Silver87 Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Skrevet Desember 29, 2008 ja ikke vet jeg:P men virker som om det er når den skal hoppe over et gear..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå