Stene89 Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Har en 320i e30 ståenes, å tenkte kansje å kaste oppi en m50b25. Noen som har noen tips eller erfaringer rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Søk i forumet, mange temaer om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeinZ Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 bare og hive oppi. alt passer. du må ha bunnpanne fra e34 og må sveise litt om på grenrøret. tillogmed mellomakselen passer. hvis du har motorkontakt med rundstikk så passer det uten og koble om noe. du må fabrikere nye fester te radiator. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 HeinZ skrev: bare og hive oppi. alt passer. du må ha bunnpanne fra e34 og må sveise litt om på grenrøret. tillogmed mellomakselen passer. hvis du har motorkontakt med rundstikk så passer det uten og koble om noe. du må fabrikere nye fester te radiator. Piss. Har just satt oppi en sånn i en e30. Du må ha e34 m50b25 (eller bare bunnpanna fra e34) Korte inn den fremste delen av mellomakselen 8 cm tror jeg det var. Må vel ha e30 motorfeste på den ene sida som blir shimset opp 1 cm eller noe, og e36 feste på andre sida. Burde ha enten IX eller golf 1 bremsekraft. Og e36 320 radiator. Bare tull det folk sier at det går rett nedi desverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeinZ Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 e34 rad funker fint. ja glemte man måtte skimse opp litt. men bramsekraftforserkeren kan stå det er derfor man skimser for og unngå den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 HeinZ skrev: e34 rad funker fint. ja glemte man måtte skimse opp litt. men bramsekraftforserkeren kan stå det er derfor man skimser for og unngå den. Jeg skreiv, burde ha bremsekraftforterker fra golf 1 eller IX. Det er enklere og tar mindre plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Spiritus Sancti skrev: HeinZ skrev: e34 rad funker fint. ja glemte man måtte skimse opp litt. men bramsekraftforserkeren kan stå det er derfor man skimser for og unngå den. Jeg skreiv, burde ha bremsekraftforterker fra golf 1 eller IX. Det er enklere og tar mindre plass. Evt. 02 tii. EDIT: Det er vel en mellom aksel ifra E30, mener og huske det er 325, som er justerbar på midten, som man kan få kortet inn nok at at den går på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stene89 Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2008 Spiritus Sancti skrev: HeinZ skrev: bare og hive oppi. alt passer. du må ha bunnpanne fra e34 og må sveise litt om på grenrøret. tillogmed mellomakselen passer. hvis du har motorkontakt med rundstikk så passer det uten og koble om noe. du må fabrikere nye fester te radiator. Piss. Har just satt oppi en sånn i en e30. Du må ha e34 m50b25 (eller bare bunnpanna fra e34) Korte inn den fremste delen av mellomakselen 8 cm tror jeg det var. Må vel ha e30 motorfeste på den ene sida som blir shimset opp 1 cm eller noe, og e36 feste på andre sida. Burde ha enten IX eller golf 1 bremsekraft. Og e36 320 radiator. Bare tull det folk sier at det går rett nedi desverre.. Er det slik motor du har slengt oppi? btw. Prosjektet ditt blir så jævla bra det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Nei, har hjulpet M3 yngve med å slenge oppi en sånn motor i han sin e30. Jeg skal ha s38b38 i min jeg. Takk:) Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 mellomaksel passer, om man bruker riktig mellomaksel. Men har man ikke nok tid til å tenke som så, så blir det selvfølgelig vanskelig å bygge om til M50. Spiritus ; sier slik som deg til ditt innlegg, piss! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Fliid skrev: mellomaksel passer, om man bruker riktig mellomaksel. Men har man ikke nok tid til å tenke som så, så blir det selvfølgelig vanskelig å bygge om til M50.Spiritus ; sier slik som deg til ditt innlegg, piss! M50 passer jo ikke "rett oppi" som noen mener. Må ha E30 M3 mellom aksel, om man bruker kassa fra M50B25 E34. Vet ikke fra 36. Men har du motor fra E34, må motor festene byttes til noen fra E36. Å får sikkert den til å passe med org bremse kraft forsterker, med høye motor fester og en god spacer. Men da står motoren meget høyt. Så jeg mener at man burde bruke fra IX eller Golf 1. Noen som vet hvor stor diameter IX har? Så må det kobles, å her er det mange forskjellige motorer og biler. Så mange forkjellige ledinger på div motorer og E30er. Men de fleste har lik farge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Begrepet " rett oppi" er noe tolket forksjellig hos alle og værmann. Noen har og løst problemet med mellomaksel ved å bruke en fra 324td. En M50 fra E34 passer, ja, rett oppi, med unntak av motorputer som må justeres (tenker da på shims på BKF siden) . Så lenge man ikke må massere torpedo eller annet karosseri så er jeg helt enig i at den passer rett i. ; ) IX BKF har jeg selv, men husker ikke diam. At man må dobbeltskjekke at kabler står på rett plass i motorkontakt, det er jo noe du burde gjøre ved alle motorbytter. Ikke bare anta at ting er rett, men facelift E30 med M50, plugg plugg deT ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stene89 Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2008 Takk for hjelpen alle, sitter å vurderer dette. men er redd det blir for mye jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Nytter ikke å "kaste " oppi en M5 slik som du har lyst til nei ; ) M20B25 passer da bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Dere har jo egentlig rett alle sammen, men ved bruk av forskjellige deler. Er gjerne interesert i å høre om den "riktige" løsningen. Altså der motoren sitter lavest og ikke er høyere på en side. Koed lager vel spesialtilpasset stikk som passer til din bil og ny motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå