Glennski Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Mener å ha hørt at det finnes et "rensemiddel" til motorer som heter STP. Noen som har vært borti dette? Har en 4 syl. motor som tikker litt kan man si, og lurer også på om et slik middel hjelper noe i det hele tatt?
Sir Hofstad Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Finnes mye gode "middel". Noen av dem inneholder bla Xylen. Jeg bruker Diesel som jeg mener virker godt.
///MoePower Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Prøvde STP på min, syns ikke jeg merka noen forskjell annet enn at den lille flasken dro penger rett ut av lommeboka desverre.. Tror de selger STP på statoil også?
Sir Hofstad Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Med nivå på minimum, fyller jeg diesel til topp. Kjører 10 min. Bruker jo diesel til å vaske deler med på verkstedet også.
Glennski Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Skrevet Desember 20, 2008 Med nivå på minimum, fyller jeg diesel til topp.Kjører 10 min. Bruker jo diesel til å vaske deler med på verkstedet også. Okei, kanskje jeg skal prøve det da
Ole@Automote Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Hvis du har en 318 fra 1992 så hjelper det desverre ikke med rens av motoren her er kam og løftere utslitte, du har desverre en av BMW`s værste motorer med en svakhet i oljetilførsel til toppen. Pleier å ta kvelden rund 200 000km Bytt til nyere 318 motor det sparer deg både tid og penger.
Glennski Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Skrevet Desember 20, 2008 Hvis du har en 318 fra 1992 så hjelper det desverre ikke med rens av motoren her er kammer og løftere utslitte, du har desverre en av BMW`s værste motorer med en svakhet i oljetilførsel til toppen. Pleier å ta kvelden rund 200 000kmBytt til nyere 318 motor det sparer deg både tid og penger. Ja, du sier noe der. Et motorbytte ville nok være det beste.
Ole@Automote Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Koster ikke mye for en 318 motor med kjededrift kom i 1993, ett annet alternativ er 318 is motor Ligger en is motor på koed nå men den syns jeg var unødvendig dyr 10 000kr men er vell populære motorer det. en vanlig 318 fra 1993 eller nyere burde gå an å få tak i under 5000kr de er ikke akuratt nye lenger de heller
Glennski Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Skrevet Desember 20, 2008 Koster ikke mye for en 318 motor med kjededrift kom i 1993, ett annet alternativ er 318 is motor Ligger en is motor på koed nå men den syns jeg var unødvendig dyr 10 000kr men er vell populære motorer det. en vanlig 318 fra 1993 eller nyere burde gå an å få tak i under 5000kr de er ikke akuratt nye lenger de heller Ja, skal jeg først bytte, slenger jeg oppi en is motor. Noen sier den er like sprek som en m50b20, men vet ikke helt jeg.
Sir Hofstad Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Koster ikke mye for en 318 motor med kjededrift kom i 1993, ett annet alternativ er 318 is motor Ligger en is motor på koed nå men den syns jeg var unødvendig dyr 10 000kr men er vell populære motorer det. en vanlig 318 fra 1993 eller nyere burde gå an å få tak i under 5000kr de er ikke akuratt nye lenger de heller Ja, skal jeg først bytte, slenger jeg oppi en is motor. Noen sier den er like sprek som en m50b20, men vet ikke helt jeg. Uten å sjekke toppen
Glennski Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Skrevet Desember 20, 2008 Koster ikke mye for en 318 motor med kjededrift kom i 1993, ett annet alternativ er 318 is motor Ligger en is motor på koed nå men den syns jeg var unødvendig dyr 10 000kr men er vell populære motorer det. en vanlig 318 fra 1993 eller nyere burde gå an å få tak i under 5000kr de er ikke akuratt nye lenger de heller Ja, skal jeg først bytte, slenger jeg oppi en is motor. Noen sier den er like sprek som en m50b20, men vet ikke helt jeg. Uten å sjekke toppen Nei, nei. Skal selvfølgelig gå over toppen og muligens bytte kammen. Motorbytte er bare hvis alt raser
Ole@Automote Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 er jo bare å ta av toppdeksel så ser du problemet tenker jeg;-)
Glennski Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Skrevet Desember 20, 2008 er jo bare å ta av toppdeksel så ser du problemet tenker jeg;-) Ja, gjør nok det, men om jeg skal bytte kamaksel, bør da ventilløftere også byttes?
Sir Hofstad Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Hvis du har en 318 fra 1992 så hjelper det desverre ikke med rens av motoren her er kam og løftere utslitte, du har desverre en av BMW`s værste motorer med en svakhet i oljetilførsel til toppen. Pleier å ta kvelden rund 200 000kmBytt til nyere 318 motor det sparer deg både tid og penger. Åpnet slike M40 som har vært fine kammer osv etter 240K... Dvs ikke målbar slitasje. Forøvrig har jeg skjelden møtt en slitt kam på de bimmerne jeg har holdt på med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå