Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener å ha hørt at det finnes et "rensemiddel" til motorer som heter STP.

Noen som har vært borti dette?

Har en 4 syl. motor som tikker litt kan man si, og lurer også på om et slik middel hjelper noe i det hele tatt?

Skrevet
Med nivå på minimum, fyller jeg diesel til topp.

Kjører 10 min.

Bruker jo diesel til å vaske deler med på verkstedet også.

Okei, kanskje jeg skal prøve det da :)

Skrevet

Hvis du har en 318 fra 1992 så hjelper det desverre ikke med rens av motoren her er kam og løftere utslitte, du har desverre en av BMW`s værste motorer med en svakhet i oljetilførsel til toppen. Pleier å ta kvelden rund 200 000km

Bytt til nyere 318 motor det sparer deg både tid og penger.

Skrevet
Hvis du har en 318 fra 1992 så hjelper det desverre ikke med rens av motoren her er kammer og løftere utslitte, du har desverre en av BMW`s værste motorer med en svakhet i oljetilførsel til toppen. Pleier å ta kvelden rund 200 000km

Ja, du sier noe der. Et motorbytte ville nok være det beste.

Skrevet

Koster ikke mye for en 318 motor med kjededrift kom i 1993, ett annet alternativ er 318 is motor 8) Ligger en is motor på koed nå men den syns jeg var unødvendig dyr 10 000kr men er vell populære motorer det. en vanlig 318 fra 1993 eller nyere burde gå an å få tak i under 5000kr de er ikke akuratt nye lenger de heller

Skrevet
Koster ikke mye for en 318 motor med kjededrift kom i 1993, ett annet alternativ er 318 is motor 8) Ligger en is motor på koed nå men den syns jeg var unødvendig dyr 10 000kr men er vell populære motorer det. en vanlig 318 fra 1993 eller nyere burde gå an å få tak i under 5000kr de er ikke akuratt nye lenger de heller

Ja, skal jeg først bytte, slenger jeg oppi en is motor.

Noen sier den er like sprek som en m50b20, men vet ikke helt jeg.

Skrevet

Uten å sjekke toppen :shock:

Skrevet

Uten å sjekke toppen :shock:

Nei, nei.

Skal selvfølgelig gå over toppen og muligens bytte kammen.

Motorbytte er bare hvis alt raser :P

Skrevet
er jo bare å ta av toppdeksel så ser du problemet tenker jeg;-)

Ja, gjør nok det, men om jeg skal bytte kamaksel, bør da ventilløftere også byttes?

Skrevet
Hvis du har en 318 fra 1992 så hjelper det desverre ikke med rens av motoren her er kam og løftere utslitte, du har desverre en av BMW`s værste motorer med en svakhet i oljetilførsel til toppen. Pleier å ta kvelden rund 200 000km

Åpnet slike M40 som har vært fine kammer osv etter 240K...

Dvs ikke målbar slitasje.

Forøvrig har jeg skjelden møtt en slitt kam på de bimmerne jeg har holdt på med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...