BimmerE46 Skrevet Desember 20, 2008 Share Skrevet Desember 20, 2008 veit ikke om denne tråden skal være her??? Skulle til å sette på M-tech 2 fangeren på bilen i dag, og det gikk ikke akkurat som forventet. Har gjort dette på min forrige bil (e36) og tok ikke lang tid i heletatt. Men på e46'n min så sleit jeg som faen, og sliter fortsatt. * Begynte med å ta av listene på originale fangeren, og skiltet. * Skrudde ut de småskruene foran framhjula, de på innerskjermen. * Tok så av blinklyktene, og hovedlyktene, bare det var jo et helvetes prosjekt, (når man ikke har gjort det før) pga lyktespylerne. * Så skrudde jeg ut det 3 store mutterne som sitter på hver side, de som holder støtfanger jernet. Så da jeg trodde at jeg kunne bare dra den ut, så sitter den fortsatt fast. Den er jo poppa fast i feste, og når man drar i fangeren opp og ned bare for å se hva som holder den igjen så beveger grilldekselet seg og alt som er mellom radiatoren og frontfangeren. Noen som aner hva mer som må skrus av???? Kan vel umulig være at jeg må demontere alt fram til radiatoren for å få av en fanger???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Desember 20, 2008 Share Skrevet Desember 20, 2008 Hvis du ser oppunder fangeren så er det 2 hull der, når du kikker litt opp i de igjen ser du 2 bolter. disse må løses med ei pipe og forlenger..de går tvers gjennom fangeren og bjelken din og opp i noen fester, lange bolter..etterpå er det bare å dra den forsiktigt av.. Eg sleit noe jævli selv første gang eg gjorde dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rapid Skrevet Desember 20, 2008 Share Skrevet Desember 20, 2008 Og du får av boltene med torx 50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2008 ja ikke sant, det er så enkelt ja. visste at det ikke kunne være så dumt. Jeg har da fundert og skrudd i over 3 timer forgjeves, men har jo lært en del om min nye bil da, hehe har demontert det meste foran da, og tror jeg må kjøpe noen flere klips. Tusen hjertelig takk for hjelpa folkens... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Februar 17, 2012 Share Skrevet Februar 17, 2012 Det er kun de boltene og de plastikknappene under som holder hele fangeren? Isåfall er det ikke rart jeg ikke fikk rivd av fangeren i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2012 Det er kun de boltene og de plastikknappene under som holder hele fangeren? Isåfall er det ikke rart jeg ikke fikk rivd av fangeren i dag Også er det skruer på lokariskjermen foran hvert hjul. Grie sak som regel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå