Gå til innhold

Kompresorisering...


chin_high
 Share

Anbefalte innlegg

Hey hey

Hvordan er det å ta kompressor på en 520IA egentlig? Er det veldig dumt å gjøre? Har hørt et rykte om at det ikke går på en 520, men bare 523 og oppover. Er det bare vis vas eller er det fakta? Jeg er klar over risken med bot og satansvegvesen osv. men begynner å bli litt smålei glise til kompisen min i sin mitsubishi galant sport når han suser forbi... Er det evt. noen andre ENKLE eller DYRE måter man kan få en del juice ut av en stakkarslig 520IA :(...

Snakka med en fyr som har en BMW 320 med kompressor... Han hadde ikke merka no slitasje eller noen ulyd på de 4 åra han har hatt bilen... Ikke har han blitt tatt heller... Så det er derfor jeg føler meg litt fristet ;) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESS sine kompressor kit er laget så orginaldelene på bilen skal tåle det. på min 728IA er kittet laget så girkassen og sånn skal tåle de 300 hk jeg får. kittet kunne levert mye mer enn 300 i motoren min. men ESS ha utviklet det så min motor, gir og drivverk skal tåle det. ESS gir også 2 års evig km garanti på kittet. jeg har også vurdert kompressor. og den minste bekymmringa mi er at noe i bilen skla ryke. trur heller taket detter av før kompressoren ødelegger noe i bilen. eneste bekymmring jeg har med kompressor er at bilen blir ulovlig og jeg får store problemer om jeg er involvert i en ulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompressor funker fett på 2 liter det, men tør påstå at han kompisen din vil glise dobbel så bredt den dagen han tauer deg hjem pga. at automaten din ikke vil mer.

Ja det var vel egentlig det jeg også tenkte/funderte litt på. Hvor lenge varer automaten med kompressor da?

Er det noe annet jeg kan gjøre som gjør at bilen får slippet ut litt mere energi fra beistet under panseret hehe :) Kanskje eksos?

Bytta luftfilter... Det gav bare den deiligste pornolyden ever, men merker ikke så mye på kjøringa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mange som mener kassa skal tåle det, og den burde ærlig talt tåle det, men betviler at den gjør det.

Grunn til at jeg mener det er. Se alle trådene med automater i bla. e34/e39 som allerede begynner og svikte ved snaue 150 000 kjørte km.

Det er grunn nok til at jeg denne gangen gikk for manuell kasse.

Men...

Bytt olje og filter på kassa...

Så sier vi at du havner på ca 200-230 hk med presse, og kjører som folk. Alltså ikke bånn gass i alle kryss konstant osv. Så kan dette holde leeenge, men kan også stoppe opp veldig fort.

Totalt sett så tror jeg det er veldig opp og ned med disse automat kassene til bmw desverre.

Ellers så kan du jo hive deg på en full oppgradering av eksos, så får du noen få hk til + lyden. :)

Tukle litt med kambytte og chip i tillegg, så har du muligens oppgradert bilen med 20-30 hk vil jeg tro, men det koster dette også.

Det sise at fjerning av katalysatoren gir 10-15 hk mer, men slik har aldri jeg "følt" det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...