hasse74 Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Hei alle sammen! Har fulgt med på forumet her over enn viss tid, og har hatt stor nytte av det, da jeg har vært gjennom endel av det "vanlige" trøbbelet med kjøling og endel annet med 523en min. Moro å se at så mange deler erfaringer! Kjerringa hadde langtur med bilen i går, og da fikk den problemer. Den er rett og slett utrolig dau, og har en eller annen feil. Den starter greit og går på tomgang, men så fort den blir belastet orker den ingenting. Motorlyden er ikke helt ok. Går på alle 6, men litt lavere og "hardere" låt på tomgang, og litt ventilknitter.. Så fort en begynner å kjøre er det ingen effekt. Sliter med å holde 50 km/t på flat vei. Automatkassa virker å oppføre seg som den skal. Skjønner jo at en Diagnose er tingen her, men sliter litt med å få til dette nå i jula tror jeg. Har lest og søkt litt på forumet her, men tenkte å høre allikevel om noen her har noe tips til noe jeg kan sjekke, eller hva dette kan være? - Veiv/Kam sensor? - Lambda? - Luftmassemåler? Håper jo selvfølgelig at det ikke er noe skikkelig alvorlig, men... Dette skjedde plutselig etter ca 10 mil i strekk... På forhånd, takker for alle tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Prøv å koble fra LMM og sjekk om den blir annerledes,eventuelt prøv å rense denne. Viss du ikke får den på verksted,er det bare å prøve videre,alså eliminerings-metoden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 holder en knapp på kam/veivsensor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olew Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 løs innmat i katalysator høres det ut som for meg,innmaten kan ligge og blokkere eksosen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 løs innmat i katalysator høres det ut som for meg,innmaten kan ligge ogblokkere eksosen +1 , har opplevd dette på andre biler tidligere. Klarer så vidt å ruse dem når de blir potte tett nedi der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hasse74 Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2008 Hei! Tusen takk for så kjappe svar! Skal prøve koble ut LMM nå, og prøve det. Ligger ikke den like foran luftfilteret? Er en liten skramlelyd også, ca midt under bilen så mistenker denne katalysatoren for å ha tatt kvelden. Kan forsåvidt ruse motoren i N eller P, men hvis jeg prøver sette den i D og holde bremsen inne og gi gass samtidig, da dauer den så fort den kjenner motstand.. Lyden er ikke helt "riktig" heller. Virker som noe ikke jobber som det skal her..! Takker for tipsene, folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ssbmw Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 jeg trur også at det er katalysatoren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 få vekk katalysatoren, en kamerat av meg hadde en gang en bil som var slik, til og begynne med styrte den seg av seg selv. husker en gang da han kjørte forbi en buss, akkurat da han kom seg inn foran bussen blokkerte det seg i katalysatoren, og det gikk i 30km/t!! gjett om bussemannen tuta men så løste det seg opp igjen, og den gikk som en kule igjen... Men til slutt tetta det seg helt og da vart katten fjerna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Citrus Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 få vekk katalysatoren, en kamerat av meg hadde en gang en bil som var slik, til og begynne med styrte den seg av seg selv. husker en gang da han kjørte forbi en buss, akkurat da han kom seg inn foran bussen blokkerte det seg i katalysatoren, og det gikk i 30km/t!! gjett om bussemannen tuta men så løste det seg opp igjen, og den gikk som en kule igjen... Men til slutt tetta det seg helt og da vart katten fjerna Hehe Tuter bussemenn nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veritas Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 Katalysatoren. Har hatt samme problem, og problemene forsvant så fort jeg satte på ny Dersom det er det, ta det rolig med gasspådrag med tanke på motstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 få vekk katalysatoren, en kamerat av meg hadde en gang en bil som var slik, til og begynne med styrte den seg av seg selv. husker en gang da han kjørte forbi en buss, akkurat da han kom seg inn foran bussen blokkerte det seg i katalysatoren, og det gikk i 30km/t!! gjett om bussemannen tuta men så løste det seg opp igjen, og den gikk som en kule igjen... Men til slutt tetta det seg helt og da vart katten fjerna Hehe Tuter bussemenn nå Tenker du på gørr i nesa, så bruker jeg å skrive "Busemann" med en S! Bussemann derimot er mann som kjører buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
STM5 Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 Dersom symbolet for anti-spinn lyser,sjekk om wiren er røket... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hasse74 Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2008 Hei! Fikk faktisk tatt diagnose i dag... Lambda sensorene var det som kom opp som feil. Tipper at dette ikke er hele problemet. Virker som katalysator sitter å sperrer synes jeg. Verksted var jo i og for seg med på dette, da de hadde vært ute for det før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå