Gå til innhold

Holdbarhet på et slikt turbo oppsett! (M20b25)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjører 1mm pianotråd, aldri vært noe problem..

Kjører med standard topp pakning (+0.3mm), kjøpt på koed for 300dkk!

Billigere og tettere får du det ikke med mindre du skal ha monsterhk.

Skrevet
Bruk alu toppakkning hvis du skal ha pyramideringer, så gir den etter ikke toppen og da slipper du planing:)

Fås hos koed.dk

Ved Bruk av pyramideringer brukes det orginalpakning som er skåret ut metallringene i slik pyramideringene skal passe inni.

Men mitt synspunkt er at til ditt formål er O-ring det beste.

Skal nok holde 400 hk ivertfall dette opsettet ditt, men skal du ikke porte litt?? Annen kam og kanskje?

Mvh

Skrevet

annen kam har jeg

og ja er enig i at o-ring holder lenge for formålet mitt, menn hvis jeg først må ut med blokka og frese ringer i den, hvorfor ikke bare frese ut til pyramideringer med en gang? da fresingen koster meg ingenting for det gjør jeg selv.

Skrevet
HVis du ikke tenker på pris så er det jo bare å frese til pyramideringer..

For pyramideringene og pakningen til dem koster noen tusen mer enn pianotråd.

Helt enig :D .

Er det Enem z45 kam du har?? Porting?? Balangsering og vektjustering av bånndelen er jo et stort pluss, med tanke på holdbarhet.

fresing av vetilsetene er jo ikke domt etter sveising av to siden toppen kan vri seg litt etter sveising kan vetilsetene bli ujevne og dermed vil ikke ventilen tette helt når den er lukket.(Det kan skje) Du har vel planer om datasprut?

Mvh

Skrevet

den beste lösningen er pyramide om du skal over 800hk,men i dette tilfellet annbefaller jeg o-ringing fordi at skulle du väre uheldig med tenningsbank så flyger pakningen,det gjör ikke den med pyramide ringer og det kan resultere i smelta stempler etc.som jeg fikk med meg så skal ikke du kjöre datasprut?du kan kjöre rundt 350-400hk med rett innstilling uten datasprut.men ordne deg tenningsforskyver evt turbochip.kat stempler er dem beste og bruke.porting trenger ikkedu för du skal over 500hk

Skrevet

takker for godt og konkret svar kimmit ;)

at det er større sjangse for at man smelter stempler ved tenningsbank med pyramideringer er et godt poeng.

blir minimalt med ladetrykk før jeg kjøper sprut til sommer, var planen. så tenningsbank vill jeg selvfølgelig prøve å unngå.

men hvordan er det med balangsering etter nedreiing av stempler, er det noe man ''må'' gjøre? (mulig jeg spør dumt)

Skrevet

men hvordan er det med balangsering etter nedreiing av stempler, er det noe man ''må'' gjøre? (mulig jeg spør dumt)

Det er selvfølgelig å annbefale å balansere veivparti samt vektjustere stempler og råder.Velbalansert motor betyr mindre slitasje.

Det koster ikke stort heller.

Jeg hadde ikke vært i tvil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...