Gå til innhold

Sentrallås låser ikke opp og holder fast i låst posisjon.

Hoem
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E34 som har nå låst seg, låser seg ikke opp med nøkkel og låser seg heller ikke opp om jeg kommer meg inn i bilen og prøver å dra opp pinnene, de er rett og slett steintunge og umulig og dra opp.

Kan dette være mikrobryteren i håndtaket som har vandret heden? Hva skal jeg gjøre nå? Får jo ikke av dørtrekk etc når døra er lukket !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette skjedde på min e-34 også.

det er låsesylinderen som låser seg, magnet spolen slutter å virke eller kortslutter pga fukt osv...

var heeeelt umulig å få opp låse pinnene.

jeg fikk skrudd av dør handtak, askebeger, dør åpner osv... derretter fikk jeg lirka inn ett litt langt rør, som jeg satt på den plast pinnen mellom dørlås mekanismen og låse"sylinderen"

så tok jeg en hammer å deisa til, slik at den plast pinnen knakk...

etter dette fungerte KUN den manuelle låsepinnen selvsagt:)

er sikkert en MYE bedre måte å gjøre dette på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt sikker på om det heter låsesylinder, muligens det er sentrallåskasse? noen som har en innput?

det som skjer er at når du kun bruker låsepinnene så blir ikke den lille elektro motoren i låsesylinderen aktivert, dette vil igjen si at den plast pinnen som låser ikke er ute av låsesylinderen..

inne i låsesylinderen er det en knøtt liten elektro motor som kjører ut denne plastpinnen, som låser døra, plastpinnen er festet på et slags drev, når elektromotoren snurrer ene veien, låser den

andre veien låser den opp...

veit at jeg er veldig dårlig til å forklare her, men poenget er at dersom denne er ute i låst stilling, og elektro motoren er kaputt, så er det nesten umulig å få låst opp døra...

det som skjedde med min låsekasse/låsesylinder/sentrallåskasse var at der hadde komt vann inn i elmotoren og den var låst, skjedde kun på bakdørene, så jeg koblet av den elektriske tilkoblingen og den plastpinnen, så brukte jeg å låse bakdørene manuelt og fremdørene med sentrallås...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...