Gå til innhold

E30 M50 guide. Oppdatert første post med ny guide!


SteffenM2
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Posten min er endret med korrekt informasjon. Jobber intenst med guiden, men langt ifra ferdig.

Fargene varierer desverre noe mellom modellene, men pinne nummerene er like vær gang. Er det usikkerhet rundt dette, post problemet i tården , så kommer ok løsningen på løpende bådn fra brukere her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Understell er likt som 325i, Cab kom ikke i 320is variant, dermed har man "hk- og NM problemer". Men eneste måten å få rett svar på, det er ved å sende en søknad : ) Men at man burde ha en mulighet, det tror jeg personlig du har. Men har ingen eksempler på godkjente bygg tilsvarende hva du beskriver.

Jeg tenker da på M50B25. En B20 burde gå glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

There are two options for the transmission. One is the e36 318 or 325 transmission, which can be connected directly to the original e30 5-speed driveshaft.

Alternatively, there is the e36 M3 transmission; it's beefier, but adds a weight penalty. In addition, it is necessary to acquire either an e30 M3 5-speed driveshaft or a '97 e36 M3 5-speed driveshaft.

Dette stemmer ikke helt med det du skreiv litt lengre opp her fliid, har du erfaringer med at orginal mellomaksling IKKE passer på 325 kasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de engelske gutta prater om er girkasser med liten hardy. Jeg antok at du snakket om ZF kasse med stor hardy. Av en grunn, det er den folk flest spør om hvordan de skal montere. Beklager for at jeg åpenbart har tatt feil. Du skjønner det, det må spesifiseres årsmodell når man snakker om girkasser og E36.

Jeg har erfaringer med at 1991 ZF 325i E36 girkasse ikke passer på original E30 aksel. Dette er girkassen med stor hardy. Med liten hardy skal org aksel passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...