Gå til innhold

E30 M50 guide. Oppdatert første post med ny guide!


SteffenM2
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Meget bra arbeid Fliid! :applause:

De elskjemaene var noe jeg virkelig trengte nå, jeg finner stadig uregelmessigheter med de jeg allerede har.

E36 328i mellomaksling kan vel også brukes sammen med 324td/525tds og ZF 328/M3 kasse.

Teknisk sett kan man vel bare sette stor hardyskive-medbringer på ei vanlig E36 kasse, eller går det bare motsatt? (Altså stor til liten). Kan være fint for de som ikke har passende mellomaksel liggende med stor hardy, eller motsatt.

Det er også greit å påpeke at det er endel mer småmikk å lempe nedi en S50 enn M50, slik at ikke folk får inntrykk av at det er eksakt identisk oppskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massering av torpedo og endring av girkassetravers osv, mtp S50 er ikke tatt med nei. Er i hovedsak en M50 guide. Ønsker ikke å ta for meg S50 ombyggingen i større grad enn hva jeg allerede har gjort. Så jeg kan foreta noen endringer i dokumentet, så det ikke blir villedende, som jeg ser at det kan være nå. Medbringere kan veksles om, liten til stor, uten problemer. Kan være verdt å ta med, selvfølgelig. Takk for konstruktiv tilbakemelding. E36 328i mellomaksel kan brukes, men noen av disse kom med rund flens mot diff, hvis jeg ikke husker feil. Denne er derfor ikke tatt med i guiden.

Det var første utkast, endringer kommer mens informasjon strømmer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg koblet etter skjemaet og motor vil fortsatt ikke starte. må sikkert være feil med noe annet som hjerne eller noe?

kan prøve med et tips. Har vært borti samme problem på bilen jeg og en kompis har bygd. Motor gikk rundt å alt virka greit. men dyser å alt fra hjernen var ikke med. Grunnen var en svart kabel til hjernen som skulle ha postiv strøm. Den første kabelen som kom ut av kontakta til diagnosestikken. Bensinen tur retur må jo også være riktig men det regner jeg med du har merket mens du holdt på

unztrenqmtcfun3rh4nn.jpg

Kabelen med rødt rundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er jeg sikker på. Det kan umulig bli brukt dyser for underspyling av stempler fra M20, for den har ikke underspyling den heller. Bensin dyser er ikke det samme som underspyling. Underspyling er spyling av olje på "undersiden" av stempel. M21 derimot skal ha underspyling, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er jeg sikker på. Det kan umulig bli brukt dyser for underspyling av stempler fra M20, for den har ikke underspyling den heller. Bensin dyser er ikke det samme som underspyling. Underspyling er spyling av olje på "undersiden" av stempel. M21 derimot skal ha underspyling, om jeg ikke husker feil.

vet det.

men det kan jo maskineres slik at du kan montere dyser, men mulig det var fra m5..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
nå har jeg koblet etter skjemaet og motor vil fortsatt ikke starte. må sikkert være feil med noe annet som hjerne eller noe?

kan prøve med et tips. Har vært borti samme problem på bilen jeg og en kompis har bygd. Motor gikk rundt å alt virka greit. men dyser å alt fra hjernen var ikke med. Grunnen var en svart kabel til hjernen som skulle ha postiv strøm. Den første kabelen som kom ut av kontakta til diagnosestikken. Bensinen tur retur må jo også være riktig men det regner jeg med du har merket mens du holdt på

unztrenqmtcfun3rh4nn.jpg

Kabelen med rødt rundt

Var denne ledningen som var problemet:P så motor startet tvert denne fikk positiv strøm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...