Gå til innhold

E30 M50 guide. Oppdatert første post med ny guide!


SteffenM2
 Share

Anbefalte innlegg

Spiderpig, Om dimensjonen er lik, så er nok splinesene like også. (Ikke hardy dimmen, men tykkelsen på den delen av flensen som er inne i girkasse. )

Haakon, den kjøler nok.

Hopen, bra det løste seg, men rart du ikek hadde koblet denne. Trossalt, den forbinder plussen... Er en på vær side i en E36 ledningsboks. Prøv en litt mer metodisk montering av motor neste gang, så støter du ikke på dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hopen, bra det løste seg, men rart du ikek hadde koblet denne. Trossalt, den forbinder plussen... Er en på vær side i en E36 ledningsboks. Prøv en litt mer metodisk montering av motor neste gang, så støter du ikke på dette problemet.

Ja:) skal prøve på det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPER POST!! Kjempe jobb Fliid!

Men lurte på om jeg kunne spørre pent før jeg leser igjennom alt her. Jeg skal kjøpe S50B30 (1994 modell uten EWS) til min 325i nå. (1986 modell med ABS) Det jeg trenger før jeg begynner med å sette motoren i er:

- Motorfeste fra E36 325

- motorputer fra e28 528/535

- Bånnpanne fra 525 e34

- Endre vinkel på grenrør

Stemmer dette?

Eller er det mer jeg bør ha?

Har E30 325i kasse

Takk på forhånd!

Og takk igjen for kjempe jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesleskaug: Du er på rett spor. Husk og kjøp oljepickupen for E34 bunnpanne også. Den står ikke i guiden, men guiden er under oppdatering. Så det kommer i guiden snart. Jeg har bare fryktelig lite tid til bil om dagen..

Svinghjul og Starter må du nok bytte til M20 for å få E30 girkassen til å passe. Husk også å bytt lageret i veiven, så den har lik dim som inngående aksel på girkassen.

Azeton, jo det er skrevet i Word. Last ned bildene da vel ? Word filen sitter jeg med, men vil ikke ha den ute for nedlasting av kun 1 grunn; Den er stadig under oppdatering og endring, dvs. Hvis du velgr å laste ned bildene som her er lagt ut, så kan du ende opp med informasjon som er utdatert eller ikke er korrekt. Om det blir oppdaget feil i guiden i ettertid. Så jeg fraråder å laste ned bildene eller noe informasjon i denne tråden. Kun ett tips, sjekk i tråden før du begynner. Uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg koblet etter skjemaet og motor vil fortsatt ikke starte. må sikkert være feil med noe annet som hjerne eller noe?

kan prøve med et tips. Har vært borti samme problem på bilen jeg og en kompis har bygd. Motor gikk rundt å alt virka greit. men dyser å alt fra hjernen var ikke med. Grunnen var en svart kabel til hjernen som skulle ha postiv strøm. Den første kabelen som kom ut av kontakta til diagnosestikken. Bensinen tur retur må jo også være riktig men det regner jeg med du har merket mens du holdt på

unztrenqmtcfun3rh4nn.jpg

Kabelen med rødt rundt

Var denne ledningen som var problemet:P så motor startet tvert denne fikk positiv strøm:)

Herlig at det funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPER POST!! Kjempe jobb Fliid!

Men lurte på om jeg kunne spørre pent før jeg leser igjennom alt her. Jeg skal kjøpe S50B30 (1994 modell uten EWS) til min 325i nå. (1986 modell med ABS) Det jeg trenger før jeg begynner med å sette motoren i er:

- Motorfeste fra E36 325

- motorputer fra e28 528/535

- Bånnpanne fra 525 e34

- Endre vinkel på grenrør

Stemmer dette?

Eller er det mer jeg bør ha?

Har E30 325i kasse

Takk på forhånd!

Og takk igjen for kjempe jobb

Du trenger også en liten bremsekraftforsterker ala Golf 1 hvis du skal klare å få S50 nedi E30. Du må også legge mellom minst 15mm spacing på sjåførsiden for å få den til å gå klar av innsuget med Golf 1 forsterker. Med mindre du vil kappe og modde innsuget ENDEL da.

Avhengig av hvor komplett motoren er da du kjøper den trenger du å blende av inntaket på luftpumpen som går inn på undersiden av toppen på eksosside.

Så må du enten borre hull til nippelen i E34 bunnpanna for å lede veivhusventen ned i bunnpanna. Kan også spleise den innpå peilepinnen ved å sveise nippelen på, om du ikke vil borre hull i bunnpanna.

Vanosakkumulatoren trenger du også å flytte litt på, for å gå klar av peilepinnen med E34 panne.

Uttak til oljekjøler er også litt kronglete. Orginalt sitter E36 M3 radiator og oljekjøler som en enhet, men denne blir akkurat litt for høy i E30 frontramma, så kan være lurt å legge kjøleren inni frontmaska. Dette medfører selvfølgelig custom trykkslanger.

E30 vanntempgiver, modding av kjøleslanger inn og ut av varmeregister kommer også. Samt montering av elvifte på utsiden av radiator (inni frontmaska).

haakon06: Du bruker servopumpa som sitter på M50 motoren orginalt, og modder trykkslangene til å passe. Den ene passer vel bolt on mener jeg, mens andre må moddes noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger også en liten bremsekraftforsterker ala Golf 1 hvis du skal klare å få denne nedi E30. Du må også legge mellom minst 15mm spacing på sjåførsiden for å få den til å gå klar av innsuget med Golf 1 forsterker. Med mindre du vil kappe og modde innsuget ENDEL da.

jeg bruker no orginal bkf :P med den spaceren dem selger på koed..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...