BimmerE46 Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Nå har jeg endelig fått alt tilbake fra lakkereing, fanger, øyelokk og noen lister. Fikk ikke satt på øyelokka enda! Første gang jeg setter på fanger på en e46, så dette tok sin tid. Hadde nesten demontert hele fronten før jeg skjønte at jeg kunne spart masse tid. Men men, fikk jo utforsket litt foran der da. * Begynte med å ta av listene på originale fangeren, og skiltet. * Skrudde ut de småskruene foran framhjula, de på innerskjermen. * Tok så av blinklyktene, og hovedlyktene, bare det var jo et helvetes prosjekt, (når man ikke har gjort det før) pga lyktespylerne. * Så skrudde jeg ut det 3 store mutterne som sitter på hver side, de som holder støtfanger jernet. Så da jeg trodde at jeg kunne bare dra den ut, så sitter den fortsatt fast. Den er jo poppa fast i feste, og når man drar i fangeren opp og ned bare for å se hva som holder den igjen så beveger grilldekselet seg og alt som er mellom radiatoren og frontfangeren. Skjønte ikke at det var de 2 store torx boltene som skulle ut. hehe, men veit det nå. Det værste av alt var at jeg klarte å ryke plastikken som sitter på hovedlykta den som man skal tre spylerslangen i, så nå renner spylervæsken ut i motoren, noen som veit om det er dyrt å få tak i en ny sånn en, eller må man kjøpe ny lykt? håper ikke det siste.. Må nok stripse slangen så ikke væsken renner ut. trenger ikke lyktespyling heller, bruker jo mye og panseret ser jo ikke ut. Men bortsett fra noen knekte plastikkdeler så ble jo resultatet bra. når tåkelysa skulle testes, så fikk jeg en overraskelse, parklyspæra lyste ikke på den ene siden, men blinklyset??? men det var bare nødparklys i blinklampa, siden parkpæra røk. Syntes egentlig det var finere med sånn USA look, der blinklysa er parklysa, så jeg tok likesågodt ut den andre parkpæra, til jeg før kjøpt en ny til den som er gåen. Var jo litt rå å se på med den looken der, "se bildene" Demonterte en god del som dere ser, kun får å ta av fanger. skal ikke være lett nei. Da var endelig driten av, etter 5-6 timer med banning og tenking. Den nye er klar til å settes på. Hadde til og med tatt av hjulet! Så også at skiva var litt dårlig/rusten? Skal den være sånn eller er den moden for å byttes? Denne bilen kjøres daglig, så all vanlig rust er slipt bort. ' Denne ser ikke helt bra ut??? Da var den endelig på! Så litt tøff ut med sånn type "park og tåkelys" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 Tøffeste fronten til E46 det her! Ser at du har tatt ut omtrent alt av klips, hehe Men syns det ser ut som du har fått noen riper i den nylakka fangeren jeg? Når den lå baki... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2008 ja det ser sånn ut på bilde, men er faktisk ripefri. Pen front det der ja. Har mildt sagt tatt av alt av klips ja. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 Veldig pen front! Og litt mindre pene skiver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 ble meget tøft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2008 Veldig pen front! Og litt mindre pene skiver Jo takk for det! Ja ikke sant skivene så dårlige ut? Mulig de må byttes om ikke så lenge, mest for syns skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerE46 Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2008 ble meget tøft Takker og bukker. Er storfornøyd. MEn veit noen av dere om jeg må bytte hele lykta eller bare den delen som man trer spylerslangen i? for der er åpningen nemlig knekt. får ikke spylerslangen inn på lykta, og væsken renner ut fort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan^^ Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 Tøft med park i blinklysa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå