Gremlin Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Hei, Turtelleren min har lenge hakket mye og ikke beveget seg helt smooth opp og ned. Nå har den plutselig hengt seg på 1000rpm når bilen er av. På tomgang viser den da 2000rpm osv osv. Altså alltid 1000rpm for mye. Jeg har også problemer med at sentrallåsen ikke vil åpne opp bilen. Den virker alltid når man skal låse, men når jeg skal låse opp virker den bare iblandt. Når jeg bruker nøkelen er det bare førerdøren som åpner seg. Prøver jeg å åpne med åpne/låse knappen inne i bilen hører jeg det klikker i alle dørene, men høres ut som den prøver å låse igjen. Når jeg prøver å låse opp med fjernkontroll slår lyset seg på inne i bilen, men dørene går ikke opp... Noen som kan hjelpe meg med dette? Bilen er en 2001 E46 318 (1.9l) touring. Tusen takk
Lars89 Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 ":30a26fl4]Det kan kanskje være at nøkkelen må "kodes" på nytt?-Sett nøkkel i tenninga og vri om til radioen skrur seg på. (1 skritt blir vel det) -Skru av tenning igjen -Ta ut nøkkel -Hold inne "låseoppknappen" på nøkkelen og trykk 3 ganger på låseknappen. Slipp begge knappene samtidig. -Bilen skal nå kvittere ved å låse, og låse opp igjen. (-nøkkel nr. 2, gjenta punktet over rett etter en har tatt nøkkel nr.1. -Bilen skal nå kvittere ved å låse, og låse opp igjen.) Dørene må være lukket mens dette gjøres. (Gjør dette med vinduet oppe tilfelle det skjærer seg ) Da skal nøkkelen være reprogrammert, og alt skal være bra. Om man ikke tar nøkkel 1 og 2 samtidig, vil ikke nøkkel 2 fungere senere, da de vil ha forskjellig kode.
Gremlin Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Skrevet Desember 22, 2008 Bra, skal få prøvd det litt senere ikveld. Noen som har noen aning om hva turtellerproblemet kan være? Hvor får turtelleren signalet fra egentig? Motoren er en M43TUB19.
Gremlin Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Skrevet Desember 23, 2008 Sentrallåsen ser ut til å fungere bra etter at jeg kodet om nøkelen, så det er bra. Kjørte diagnose test av instrumentpanelet og da flyttet turtelleren seg litt, så nå viser den bare 600rpm når motoren er av. Finnes det noen grei måte å få tilbakestilt denne eller må jeg skru ut instrumentpanelet? Er det mye jobb på en e46?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå