Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var på jakt etter høyttaleren som skal gi beskjed om f.eks du har slått av tåkelysa når du går ut av bilen, men denne ser ut til å være fjærnet (?). istedet fant jeg denne saken. ser ut som noe som skal måle varmen produsert av klimaanlegget, men etter hva jeg har forstått er det veldig lite automatisk med det anlegget jeg har. bilen er ikke utstyrt med AC.

fh1773z26cs6zjda0sb2.jpg

6xt03u6lvtpoc9dqvq8o.jpg

er koblet 2 ledninger til denne, som gir 5 volt når tenningen er på. det går og en luftslange inn på toppen som jeg tror kommer fra klimaanlegget. enheten står nede ved pedalene, oppunder dash.

så, noen som kan utdyppe denne sakens funksjon?

Skrevet

den der skal være koblet til vakum på motoren, som skl sirkulere lufta inne i bilen så den får riktig temp ;) så ert er en snodig sak. er samme på min e28

Skrevet
den der skal være koblet til vakum på motoren, som skl sirkulere lufta inne i bilen så den får riktig temp ;) så ert er en snodig sak. er samme på min e28

Da lærte jeg noe nytt lille julaften :) kjekt og vite, finner den sikkert engag jeg også :D

Skrevet

hehe, tar du ned plata under dash på førersiden finner du den ganske kjapt. ;)

men det var da veldig kjekt å vite hva den faktisk var til! :D dog lurer jeg på om min er ødelagt siden jeg ikke målte noe kontakt mellom de 2 punktene?

Skrevet

Riktig. Med mindre du har problemer med temp i bil så.. Om Morty har rett, så skal den koples til vakuum, og at du ikke får summet igjennom kontakt punktene uten vakuum tilstede er logisk nok ikke så rart

Men nå sitter jeg vel bare å "gjetter" på funksjonene uten og ta meg bryet å se i tegningene over kjøretøyet.. : )

Skrevet

slik jeg ser det er det bare en motstand som står midt i åpningen, slik at vakuumet suger lufta fra cockpiten igjennom denne måleren, slik at motstanden registrerer temperaturen i bilen.

Skrevet

jeg har aldri målt den. men napper du den av så kan jeg garantere det att du vil irritere deg over att det enten er varmt eller iskaldt :P den er koblet isammen med ventilen til vannet til varme app, så gradene på varmeruleringa skal stemme sånn nogenlunde. ;) er vell noe sånt som "klima" eller hvertfall en TIDLIG utgave :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...