S.Hafsmo Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 jeg var på jakt etter høyttaleren som skal gi beskjed om f.eks du har slått av tåkelysa når du går ut av bilen, men denne ser ut til å være fjærnet (?). istedet fant jeg denne saken. ser ut som noe som skal måle varmen produsert av klimaanlegget, men etter hva jeg har forstått er det veldig lite automatisk med det anlegget jeg har. bilen er ikke utstyrt med AC. er koblet 2 ledninger til denne, som gir 5 volt når tenningen er på. det går og en luftslange inn på toppen som jeg tror kommer fra klimaanlegget. enheten står nede ved pedalene, oppunder dash. så, noen som kan utdyppe denne sakens funksjon?
Bjørn 320 Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 Du kan prøve å ohme den med eit multimeter, samtidig som du varmar opp med f.eks ein hårfønar, for så å kjøle ned igjen i f.eks kjøleskapet...
S.Hafsmo Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Skrevet Desember 23, 2008 prøvde å måle den, og etterhva mitt multimeter sier, er det ikke kontakt mellom punktene i det hele tatt..
ingard Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 Det er instrumentpanelet som skriker når jeg glemmer lysene. Den saken der har jeg og, men har ikke peil på hva det er. Lar den bare være
Hoem Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 den er til varmeapp, jeg har en av de du trenger til overs! Den såkalte gongen som skriker light on! Skriv til meg på pm
Morty999 Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 den der skal være koblet til vakum på motoren, som skl sirkulere lufta inne i bilen så den får riktig temp så ert er en snodig sak. er samme på min e28
Fixfax Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 den der skal være koblet til vakum på motoren, som skl sirkulere lufta inne i bilen så den får riktig temp så ert er en snodig sak. er samme på min e28 Da lærte jeg noe nytt lille julaften kjekt og vite, finner den sikkert engag jeg også
S.Hafsmo Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Skrevet Desember 23, 2008 hehe, tar du ned plata under dash på førersiden finner du den ganske kjapt. men det var da veldig kjekt å vite hva den faktisk var til! dog lurer jeg på om min er ødelagt siden jeg ikke målte noe kontakt mellom de 2 punktene?
Fliid Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 Man finner den ikke på en E30. Trådstarter; Den er nok ikke det.
Fliid Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 Riktig. Med mindre du har problemer med temp i bil så.. Om Morty har rett, så skal den koples til vakuum, og at du ikke får summet igjennom kontakt punktene uten vakuum tilstede er logisk nok ikke så rart Men nå sitter jeg vel bare å "gjetter" på funksjonene uten og ta meg bryet å se i tegningene over kjøretøyet.. : )
S.Hafsmo Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Skrevet Desember 23, 2008 slik jeg ser det er det bare en motstand som står midt i åpningen, slik at vakuumet suger lufta fra cockpiten igjennom denne måleren, slik at motstanden registrerer temperaturen i bilen.
Morty999 Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 jeg har aldri målt den. men napper du den av så kan jeg garantere det att du vil irritere deg over att det enten er varmt eller iskaldt den er koblet isammen med ventilen til vannet til varme app, så gradene på varmeruleringa skal stemme sånn nogenlunde. er vell noe sånt som "klima" eller hvertfall en TIDLIG utgave
Hoem Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 Vil vel bli slik om du også kobler av vakumen fra motoren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå