Gå til innhold

E34 V8 prosjekt! Litt M5 + litt 540 = ///M540i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye oppfordring fra både kompiser, og selger av en delebil, så må jeg vel bare bøye meg i støvet, og lage en liten prosjekt-tråd om prosjektet mitt da.. :P

Det jeg altså har planer om, er å bygge om min, en 88.mod E34 530i (M30), til en 94.mod E34 540i.

Skal prøve å være flink til å legge ut masse bilder, og får med dette håpe at noen tar del i interessen, og gjerne kommer med innspill underveis, enten det er ris eller ros!

Er takknemlig for alt! :)

Mvh Ronny

• Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Siden jeg nå er hos familien i Hønefoss og feirer jul, så får jeg dessverre ikke begynt så fort som jeg ønsker selv.

Men har ikke ro i ræva til å sitte her hele jula, så jeg har meldt min avgang midt i romjula, så jeg får begynt å skru.. :P hehe

Så da kommer jeg til å legge inn noen få bilder av begge bilene, så alle får se hva som er hva, og hva som skal bli... ;)

Skrevet
Ok!

Trenger du hjelp er det bare å plinge.

Takker for tilbudet!

Ikke vondt ment, men tror nok jeg i første omgang kommer til å forholde meg til de som ikke tar betalt, da jeg kjenner en hel del av dem!

Skrevet
Høres bra ut dette her!!

Kan skrive under på at m60motorn går godt!! :)

Flere som sier dette, så jeg gleder meg virkelig til å finne det ut!

Men allerede nå så har jeg meget lite trua på å sette dette sammen med automat.... :s Så egentlig håper jeg at jeg kommer over en delebil til, da fortrinnsvis en 530 med M60, som jeg kan ta clutch, svinghjul og girkasse ifra.. Men får se hva som dukker opp etterhvert... :)

Skrevet
her er en manuell 5-trinns kasse til M60 til salgs:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1001708#1001708

Takk for linken, jeg har sett den der!

Problemet er at jeg synes det er for dyrt, med tanke på at jeg mangler resten som ikke er med der for å få den komplett.. Dvs. slavesylinder til clutch, clutch, svinghjul, mellomaksling, travers til girkasse, giroverføring...

Så om jeg skal kjøpe alt dette utenom i tillegg, så får jeg en hel delebil 530 93 -> til samme pris, men med resten av bilen. :roll:

Skrevet

Hei!

Det har jeg faktisk ikke hørt noe om ennå.. Så det blir jo èn av tingene som blir spennende og se etterhvert... ;) Men jeg tror det skal gå bra, for jeg ser at hjernen på bilen min har samme Bosch nr som både 540 manuell, 530 automat og manuell.. Og såvidt jeg da kan forstå så skal automaten da i såfall være et separat system. Og det skal jo da kunne kobles fra, siden det ikke er koblet opp imot resten! :)

Skrevet
Hei!

Det har jeg faktisk ikke hørt noe om ennå.. Så det blir jo èn av tingene som blir spennende og se etterhvert... ;) Men jeg tror det skal gå bra, for jeg ser at hjernen på bilen min har samme Bosch nr som både 540 manuell, 530 automat og manuell.. Og såvidt jeg da kan forstå så skal automaten da i såfall være et separat system. Og det skal jo da kunne kobles fra, siden det ikke er koblet opp imot resten! :)

ta en titt på denne, hvis du allerede ikke har vert der :)

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... lien+manue ll+540%2A

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...