Gå til innhold

E34 V8 prosjekt! Litt M5 + litt 540 = ///M540i

Anbefalte innlegg

Skrevet
Snakket med en bjørn fra AutoBB her inne for en stund siden, og han virket veldig ivrig på å gi meg et godt tilbud på Bilstein Sprint til meg, OM jeg sendte han mail!

Det gjorde jeg oxo, og siden har jeg ikke hørt et kvekk fra han!

Og dette er over 2 mnd siden... :roll:

Virket ikke som han drev noe seriøs butikk akkurat.

Har prøvd å ta kontakt igjen flere ganger, både her inne, og gjennom mail direkte til han på AutoBB.no, men til ingen nytte....

Heisann,

PM/Innboksen her på bimmers blir så fort full så er ikke alle meldinger som kommer igjennom dessverre. Har du prøvd å sende meg en mail? bjorn@autobb.no ? Hvis du gjør det skal jeg finne pris på det du ønsker jeg!:)

• Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Noen som vet om, eller har, 2 evt 4 stk AC-Schnitzer kopi i 9,5x18...??

Legger ved bilde så alle vet hvilke felger det er snakk om... Så kanskje jeg slipper at noen foreslår RH kopi igjen....!? ;)

53f38e2cc69xmepetj0s.jpg

Skrevet

Det har vært litt stille i det siste, men har bestilt noen deler som jeg har fått.

Da jeg skulle hente 540'n på henger, så var framdemperene frosset i filler, så de stod jo selvfølgelig til bunns. Det gjorde jo ikke akkurat saken lettere når vi skulle ha den på bilhengeren da, så det gikk som det måtte, og klarte selvfølgelig å knuse reimhjulet til servopumpa.. :S

Men har som sagt kjøpt nytt, og er klar til å montere dette.. :)

Men den største overraskelsen kom da jeg skulle sjekke Boschnr. på styreenheten i bilen (for å sjekke om det var med eller uten startsperre)...

Det fantes ikke eneste hjerne i hele bilen!! :(:(:( Alt var plukket ut!

Så at det var problemer med å få startet den var jo ikke lenger så rart.. :roll:

Så han jeg kjøpte bilen av har blitt grundig lurt, for han ble lovet at bilen ble solgt komplett... men er egentlig en bil komplett og startklar når man tar ut hjernen av bilen og selger den uten....??? :shock:

Skrevet

Og DU Bjørn på autobb.... Nå har det snart gått enda en mnd uten at jeg har fått noe pristilbud fra deg........

Er det da uhøflig av meg å spørre hva som egentlig skjer..........?? :stupid:

• 4 weeks later...
Skrevet

Huff, har vært stille en stund nå, men nå er det på tide med litt oppdateringer! :lol: Har fått ut motoren av 530'n nå, og fått ut motor av 540'n.. :)

Bilder kommer i denne rekkefølgen.. --->

tflcmbh530l9th6srbzt.jpg

cauyrpe6ms3yqbcqho96.jpg

ihyb1f5pi8yqmrts8ydd.jpg

qy9kcmoq62dbvzuz6rtc.jpg

t25obao8ypomwu9vczk0.jpg

Skrevet

I skrivende stund så ser jeg for meg at jeg skal ha motoren inne i bilen og klar i løpet av noen få dager nå....

Men, bilen ble ikke lenge i mitt eie, jeg rekker faktisk ikke starte den engang før den blir bytta bort i annen bil... :roll:

Jeg har fått et tilbud jeg dessverre ikke hadde samvittighet til å takke nei til... Det er en bil jeg har drømt om lenge, og det har nå blitt en realitet..

Avslører dette i denne tråden når det nærmer seg slutten på ombygginga, og byttet av bilene er gjort..... 8)

Skrevet

Oppdatering fra dagens innsats i verkstedet.. :)

Her er den mest innbringende løsningen på fjerning av svenskimport, når man har tatt det man ville ha... :P

jlbg8x3l1ecb76i1g2ja.jpg

23qj66hqhwibq5hoaj8e.jpg

• 9 months later...
Skrevet

Da er det vel på tide med ny oppdatering.

Det har gått lang tid siden sist jeg var her, og planene har endret seg drastisk siden sist... ;)

V8 motoren ble faktisk solgt, og bilen ble ikke en 540 likevel. :P

Bilen er nå i full gang med å bli ombygget til en 90.mod M5 3,6... :D

530'n står nå helt tom, og karosseriet er i ferd med å bli behandlet for den lille rusta jeg klarte å finne.

Skal selvfølgelig være flinkere til å oppdatere her med bilder, så skal ta noen når jeg kommer hjem fra jobb!

Har også handlet inn en del "goparts" til denne, og skal selvfølgelig legge ut bilder av det oxo!

Har endelig funnet fargen jeg skal ha på bilen, og lakken blir tatt ut så fort jeg kommer hjem fra jobb også.. :D

Oppdateringer kommer..., for de som er interessert... :lol:

MVH

Ronny

Skrevet

Huff, ingenting er så kjedelig som å vente på go-parts... Venter på helt nye sota DE, sota blinklys foran og på sidene, og en ny M5 slavesylinder... :P

De dela kan liksom aldri komme fort nok... :P

Legger ut bilde av delene så fort de er i hus.... ;)

Skrevet

Blir nok bra dette. :D

Edit:

nei din sjitlæst, har du kappet dørkarmen i 2? :shock:

håper virkelig ikke at de innstegslistene var i god stand. du aner ikke hvor lenge jeg har lett etter nye slike. :P

23qj66hqhwibq5hoaj8e.jpg

Skrevet

Takk for det, Hafsmo! :) Koselig med feedback! ;)

Nei de var ikke det, men du kan jo bare spørre om jeg har eller kan få tak i da vettu... ;)

Skal ringe en kompis og høre jeg, så skal jeg se om jeg kan få skaffet deg de vettu... ;)

Skrevet

hehe, jeg overdreiv kanskje litt, men har sett etter slike en stund. mine ser ikke akkurat 100% ut. og har ikke lyst på disse M5 listene som alle har.

gleder meg forøvrig til noen flere bilder av prosjektet ditt! hvor var det rust på 530'n? var den rustete i kanla/jekkfeste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...