Gå til innhold

E34 V8 prosjekt! Litt M5 + litt 540 = ///M540i

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvis ikke du skal ha justerbart, så vil jeg anbefale Bilstein B8 "sprint" dempere og H&R senkefjærer. Har prøvd dette på min E34 og det er stivt og sportslig uten å være ubehagelig. Høyden med et 40mm sett blir også visuelt veldig riktig. Dette koster heller ikke skjorta...

Har fått samlet tankene litt her nå... Altså.. Jeg har fått et bra tilbud på Bilstein B8 Sprint, på 5500,- for alle 4, og H&R settet koster ca 4500 overalt... Så, ujusterbart koster meg faktisk 10 jævla store, kun fordi det er til M5.... :roll:

SÅ egentlig finnes det ingen tvil, når jeg får FK Koenigsport, høyde og stivhet-justerbart, til 11 laken.....

Regner med de fleste ville vært interessert i å spytte i en stor en extra for å kunne bestemme utseendet på bilen sin selv...!? :lol:

• Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jeg har hatt kw v1 på min forrige m5 og den var behagelig og kjøre til vanlig, men syns den var litt myk når jeg var på bane og litt aktiv kjøring på vanlig vei.

jeg har nå skaffet meg fk koenigsport på nåværende m5 men har ikke montert de enda, men etter det hafsmo sa til meg og andre jeg har snakket med så er de relativt stive og ikke veldig ubehagelig til vanlig.

angående hjullager så ville jeg bare kjøpt alt nytt, jeg bestilte coilovers til 83mm abs ring, og jeg kjøper vanlig 5 serie hjullager, men jeg skal ha 750/b10 biturbo bremser foran, og på e32 750 er det samme lager, har ikke noe å si at du bruker det billigste lageret, er bare og feks borre og gjenge et nytt hull til festeskruen for m5 skivene og vips så har du spart 3k.

Skrevet

føler at jeg begynner å få noen FK sett på samvittigheten. ;) håper du blir fornøyd da MPower. blir interessant å høre ditt synspunkt når du allerede har testet KW sitt sett, som skal være et dyrere og sikkert bedre sett.

Skrevet
jeg har hatt kw v1 på min forrige m5 og den var behagelig og kjøre til vanlig, men syns den var litt myk når jeg var på bane og litt aktiv kjøring på vanlig vei.

jeg har nå skaffet meg fk koenigsport på nåværende m5 men har ikke montert de enda, men etter det hafsmo sa til meg og andre jeg har snakket med så er de relativt stive og ikke veldig ubehagelig til vanlig.

angående hjullager så ville jeg bare kjøpt alt nytt, jeg bestilte coilovers til 83mm abs ring, og jeg kjøper vanlig 5 serie hjullager, men jeg skal ha 750/b10 biturbo bremser foran, og på e32 750 er det samme lager, har ikke noe å si at du bruker det billigste lageret, er bare og feks borre og gjenge et nytt hull til festeskruen for m5 skivene og vips så har du spart 3k.

Tusen takk for fint svar! :D

Men det er noe jeg lurer på i forhold til dette... :-k

Hvordan mener du at du kan "velge" ABS-ring størrelse selv ved bare å bestille den typen som er billigst, OM du egentlig har den andre størrelsen...? :roll:

Hadde kanskje vært lettere å tatt dette via tlf eller noe.....? :lol:

MVH

Ronny

Skrevet

du har to valg mellom abs ring, 83mm og 97mm, dette har med hvor på fjærbenet braketten for sensor er.

du skal ha nye hjullager?

da er 83mm fra vanlig 5 serie billigst, og du får jo hele fjærbeinet nytt, da har det jo ingenting og si hva du har fra før når du likevel får nytt fjørbein og kan velge enten 83mm eller 97mm

skjønte du det nå?

Skrevet
du har to valg mellom abs ring, 83mm og 97mm, dette har med hvor på fjærbenet braketten for sensor er.

du skal ha nye hjullager?

da er 83mm fra vanlig 5 serie billigst, og du får jo hele fjærbeinet nytt, da har det jo ingenting og si hva du har fra før når du likevel får nytt fjørbein og kan velge enten 83mm eller 97mm

skjønte du det nå?

Vet du, føler meg litt dum nå, ///MPower.... :oops:

Ja, nå er det klinkende klart her! ;)

Igjen, tusen takk for det godt tipset! :beer:

Og ja, jeg skal ha nye hjullager når jeg først bytter alt foran! :)

MVH

Ronny

Skrevet

Etter en liten prat med Polardego her inne, så har jeg bestemt meg..

Jeg kommer til å følge i Hafsmo og ///MPower sine fotspor, og bestiller meg FK Koenigsport like over nyttår! ;)

Fikk grei pris, og da er det ikke noe å nøle etter... :D

Skrevet

Da er neste steg lakkeringa på bilen. :)

Der vil jeg gjerne ha noen innspill med forslag og synspunkter...

Fargen på lakken har jeg bestemt, og kommer til å holdes hemmelig til den er ferdig lakkert, MEN, jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal kontrast-lakkere den eller ikke, altså om jeg skal ha den tradisjonelle sølvfargen nederst på fangerene, og på sideskjørtene.... :roll:

Jeg Har veldig lyst til å få den så M5 som mulig, men samtidig har jeg sett at det kan blir utrolig tøft å bare lakkere den helt ned i bilen farge.... :roll:

Noen som vil komme med noen tanker og ideer her, gjerne bilder oxo, om dere vil... ? :)

Alle forslag vil bli satt stor pris på! :D

Ellers vil jeg ønske alt godtfolket på Bimmers, en meget god jul, og et strålende godt nyttår! :kose::santa:

MVH

Skrevet

personlig synes jeg ikke noe om kontrast stripa.. men dette er jo i en smakssak, og derfor noe som egentlig er helt opp til deg selv. ;)

sig.jpg

0nrnf4x45b06zy5fe65l.jpg

ACS og ikke M5, men fortsatt en fantastisk flott E34 (uten kontraststripe)

5vysvy6sp9hzv4vjzng1.jpg

God Jul og godt nyttår ja! :beer:

Skrevet

Ja, det blir liksom en smakssak, men er litt redd for det med fargen min at bilen bare kommer til å se ut som en simpel og vanlig "520", om du skjønner meg...? :roll:

Men får sove litt på saken... :lol:

Skrevet

Hehe.. :D Er jo faktisk sant det da... :P

Nei jeg får lakkere samme fargen helt ned først, så får jeg legge ut noen bilder, og se hva slags feedback jeg får da... :)

Gleder meg bare sykt mye til å se fargen på bilen ferdig lakkert.... ;)

• 3 weeks later...
Skrevet

Da er lykteoppsettet klart, da jeg fikk de siste lyktene jeg trengte i samlingen... ;)

Helt nye ORIGINALE Hella svarte baklykter til E34 sedan, MED tuv-papirer til og med.. hehe.. :P

Helt nytt i eske: Litt uklart det først bildet men....

062iptcf8oxhib8bz0sa.jpg

6mh3y1yd0vs47xg5bz5t.jpg

6e1c5h6mew6qxm37n0kk.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...