ole anders Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Skrevet Desember 27, 2008 Ok Tror det ender med noen custom stempler da. 96mm blir kanskje litt drøyt og 92mm blir nok for lite.
kentivar Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 noen som vet hvor mye en kan bore opp en M10B20?
JE Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 Jeg ville ikke borra noe mer enn 92mm. S14 og m10 blokker er ikke helt like..
kentivar Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 OK.. Jeg har en M10B20 som er boret fra før.. usikker på dim., har ikke noe måleinstrument her.. Men, har et ganske heavy hakk i sylinderveggen som er ca. 1mm dypt og det er rett under ØD.. noe som kan gjøres med dette om den ikke kan bores så mye? Finne ny blokk og bore opp? Kan man bore opp en 1.8 blokk så mye? Nei, S14 blokka har en ekstra oljeretur i bakkant og oljekanaler mellom foringene som leverer olje til toppen.. og en ekstra kjølekanal.
kentivar Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 hmm.. har fått målt boringa mi, 92,45mm er den nå.. 86mm slag. så da er den 2,3 liter nå.. dere tror ikke den tåler litt til? har lyst og bli kvitt det hakket, det meste av det i allefall, men vet ikke hvor tykk foringene er på disse..
kentivar Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 S14 har jo 93.4 i boring, andre foringer kanskje? Hadde jeg kunnet bore opp en mm til så hadde den vært helt borte..
JE Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 S14 har "siamesiske" foringer, dvs de henger sammen så det er mulig å ha større borr. Du må gjerne prøve å borre 93,45mm ,men det spørs nok om ikke cyl veggene vil flekse og sprekke. Hvis dette er en sugemotor kan det kanskje fungere.. Men.. siden du alikevel må borre, så kan du jo like godt borre en annen blokk..
kentivar Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Dette er en sugemotor ja.. Kan se ut som foringene henger sammen helt øverst. Men kjølevannet sirkulerer mellom dem. Det er vel andre foringer på m10b18 blokka? Og m10b20 blokker er vel skjeldene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå