jarmund e30m3-v8 Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 Hei fikk beskjed om at jeg burde legge ut en prosjekt tråd her,og det er jo sikkert en god ide da jeg da er blandt likesinnede. Jeg heter jarmund og driver til dagelig firmaet mitt IN CONSULTING og har i tilegg til mye annet et verksted der jeg bygger biler til kunder,andre firmaer og ikke minst meg selv Har jobbet på og med det meste men har aldri bygget et skikkelig bmw prosjekt til meg selv før nå, bilen ble kjøpt ved en tilfeldighet av kompisen min leif nilsen (eier av gatebil) han ville ha meg til å sette nascar motor i den og slenge den sammen,men jeg hadde ikke spes mye tid til overs og så nei,men at han kunne ringe meg hvis han ville selge den,noe som skjedde rimelig kjapt da han hadde lovet kona å få det "vraket" som hun sa,bort fra gårdsplassen før 17 mai. Bilen ble hentet 16 mai for to år siden uten at jeg hadde noe som helst anelse om hva jeg skulle med den, jeg syns bare den var kul og at den hadde potensiale til å bli noe kult, satt den på lageret med resten av samlingen og har nå begynt å jobbe på den. Bilen er en orginal motorsport M3 fra tyskland og har sist blitt brukt i sverige i rallycross med 4x4. Bilen blir nå bygget om med full drivlinje fra e39 m5 og med m5 v8 fra 2003 med 38.000km på teller'n Bilen skal brukes til både spor,drifting og bakkeløp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarmund e30m3-v8 Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2008 begynnelsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slatan Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 Dette høres ut som et gøyalt prosjekt. Håper du lar tråden fylles opp med masse bilder;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarmund e30m3-v8 Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2008 he he ja har hundrevis men prøver bare å skjønne bilde opplastings opplegget her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slatan Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 er vell bare å velge bildene du skal laste opp (Max 5 stk?) også trykke på start uploading og vente litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarmund e30m3-v8 Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2008 Bilen har senterbolt og får nå luftjekker,ellers er det selholm coil overs,ap racing bremser,custom bærebruer og uniballs på alt. ribbing i gang Radiatoren satt baki sammen med prodrive bensin system kraftpakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarmund e30m3-v8 Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2008 er vell bare å velge bildene du skal laste opp (Max 5 stk?) også trykke på start uploading og vente litt.. det var det jeg gjorde men da sto det at jeg måtte klippe de ut å lime de inn i tekst feltet etterpå...finner vel ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarmund e30m3-v8 Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2008 gulvet var bygget opp med tunell til mellomakselen fremover til front diffen og vannrør til radiatoren baki,bilen var bregnet til kun en stol og jeg bygger nå nytt gulv og bruker noe av tunellen til eksos da den nå får eksos ut ved begge kanalene. kappe kappe,takk gud for plasma skjærer,gulvet er bygget i 2mm plater de orginale dørstreberne på buret var for lave og blir byttet ut med kryss, tilpasser nå luftjekkene som jeg måtte ha når jeg har senterbolt på hjula, blir raske pit stop. måtte fjerne den gamle pedalboksen da den hadde pumpene i motorrommet,noe det ikke er plass til nå, ny willwood pedalboks skal nå tilpasses,gasspedalen blir elektrisk som på e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarmund e30m3-v8 Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2008 jeg lager nå frontseksjon i firkantrør som enkelt kan skrus av,noe som gjør montering og skruing på en stor v8 motor enklere. den gamle rammevangen hadde vannrørene til radiatoren inni, jeg går nå bort fra å ha radiatoren baki og bygget derfor ny rammevange og en ny del av torpedoveggen for å tette div hull. valset og klar til å¨begynne å sveise inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DBTm3 Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 Detta blir gromt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 dette ser tøft ut! Men har bilen facelift bakplate? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarmund e30m3-v8 Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarmund e30m3-v8 Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2008 har begynt på ny rammevange med utsparing for å få litt klaring rundt dynamoen,har startet på inerskjermene som skal jobbes mye med i krympe maskinen noen gamle bilder da jeg måtte montere bilen og kaste litt lakk på den ene siden da den skulle brukes i en reklame. bilen blir svart og en annen farge jeg ikke har bestemt meg for enda, den skulle egentlig bli svart og lilla de jeg er sponset av D" som er lilla,men har nå laget et annet design som blir porno. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarmund e30m3-v8 Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2008 dette ser tøft ut! Men har bilen facelift bakplate? har ikke sjekket egentlig,da det ikke var noen lamper på den, har heller ikke sjekket hvilke modell bilen er, kom ikke de andre baklampene rundt 88 ? tror ikke bilen er så ny, er det stor forskjell på de? jeg skal hvertfall ha facelift lamper så hvis det er det får jeg bytte bakplata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarmund e30m3-v8 Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2008 flere gamle bilder,bilen er nå plukket helt fra hverandre igjen her ser man hvor bred bilen er,den har ti cm bredding i glassfiber forran og bak. panser,front og bakskjermer og koffertlokk er også i glassfiber her ser man så vidt boksen rundt tørrsump tanken baki bilen. er usikker på om jeg skal bruke tørrsump systemet på v8 motoren, tviler på det da den er passer fint. brå lakkert på den ene siden for fotoshoot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå