Sir Hofstad Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 Eaton dobbeltskru på M50B25. Kan jeg legge IC i front og suge lufta til kompressor? Da den produserer lite varme osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 Det er nok ikke optimalt. Til skrukompressorer bør man lage en chargecooler som man kombinerer med innsuget slik at man skrur kompressoren rett på innsuget som også er chargecooler. Da unngår man den fæle hviningen som er tøff i begynnelsen men man går lei etter 2 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2008 Skjønner det, men nå har jeg kompl ic OSV. Tenkte jeg skulle slippe så mye rør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 Ville aldri hatt ic før turbo/kompressor - kan nesten like godt kjøre uten da. Den vil jo da kjøle ned luft som allerede er forholdsvis kald (omgivelsestemperatur). Liten sjans for at den blir særlig mye kaldere. Lufta som kommer ut fra turbo/kompressor er mye varmere enn dette og man vil få utnyttet ic'en på en helt annen måte. Dette er bare mine tanker og ingen fasit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Turbo Skrevet Desember 27, 2008 Share Skrevet Desember 27, 2008 det er ingen vits å sette den før kompressoren. Det som skjer er at når luft komprimeres så øker temperaturen. Normal tommelfinger regel er ca 100grader pr 1 bar ladetrykk. Hvis en setter IC før kompressor ved 20grader ute temp så kan en vel klare noen få grader ned avhengig av farge og konstruksjon på IC. Setter en den etter kompressor så vil kompressoren suge inn 20grader luft, komprimere den og levere ut ca 120grader luft på 1bar. En ser nå at ICen har veldig mye høyere delta T og det er ganske vanlig å få ut luft på 30-40grader. Avhengig av konstruksjon av IC osv. En annen ulempe med IC før kompressor er at den vil føre til økt motstand inn på kompressoren som gjør at trykkløftet vil bli høyere og en vil av den grunn få unødvendig høyere temp. Dårlig/tett luftfilter vil også gjøre dette. Det blir som å kjøre med restriktor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 Hehe, og icen du har er ikke noe smågutt.. så den vil nok gjøre sitt på trykksiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 Man kjører med ic etter kompressor også,akkurat som med turbo. Jeg hadde samme merke kompressor som deg,og med ic sank temp i innsuget adskillig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Turbo Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 BMW-Racing: En bør uansett ha IC når en har turbo eller kompressor. Tenk deg hvis du lader 1bar. Effekten reduseres temmelig mye når innsugsluften blir over 100grader. Det er ingen forskjell på luft komprimert av kompressor eller turbo. (er forøvrig kompressor på den også) Når det er såpass trangt så kan en chargecooler (vannkjølt IC) monteres. Denne bør ha egen vannkrets med pumpe for å ha så lav temp som mulig på vannet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 [? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 28, 2008 Share Skrevet Desember 28, 2008 kjørte på alt fra 0.2 til 0.8 bar. Plass kan du ikke klage på,siden jeg hadde dette i en e30 med s38 m5 motor. Ta en titt i tråden,og se om du blir noe klokere. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=13549 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå