Haxxormads Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Trenger litt hjelp her fra noen som kanskje har vært borti samme problem. Det hele begynte for ca 2 mnd siden da jeg kjøpte nye vinterdekk. Alt var velstand helt fram til kanskje 2 uker siden. Jeg kjørte i rundt 80km/t da plutselig rattet begynte å riste mer og mer, helt til jeg nesten ikke våget å fortsette. Det dunket i rattet helt til bilen stod stille, men da jeg begnte å kjøre igjen var det vekke. Noen dager senere var jeg i dekkforretningen hvor jeg kjøpte dekkene og fikk dem til å balansere opp alle hjulene på ny. Mannen der sa at det var kast i felgen venstre framme (noe jeg aldri har lagt merke til). Etter å ha lagt på nye vekter byttet han den skeve felgen med venstre bakfelg slik at jeg ikke ville merke det så godt dersom ristingen kom tilbake. Vel.. Etter et par dager var ristingen tilbake. Det kjennes nesten ut som felgen ikke er skrudd fast eller står skevt og ligger å vingler rundt. Bruker bilen minst mulig nå for tiden for jeg er redd for å ødelegge enda mer Lurte bare på om det kunne være noe mer alvorlig som er galt. Ettellerannet med understellet eller'no? Det oppstår som regel kun i hastigheter 70+ Bilen jeg kjører er en e46 2001 318Ci som jeg kjøpte i sommer. Vinterdekkene er 16" 205/55 (med korrekt lufttrykk) Merket aldri noe på sommerdekkene. Setter veldig pris på alt hjelp som er å få.
k3n Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Er vel ikkje et problem at det samler seg snø i felgen som fungerer som et stort lodd?
Haxxormads Skrevet Desember 28, 2008 Forfatter Skrevet Desember 28, 2008 Har tenkt det samme, men det er fint lite snø i Stavanger
erik2k3k Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 kan være at du har slakk i kingbolten ytterst på bærebruka ...d hadde jeg og det ende med at fjærbeinet hoppet.....bilen i grøfta å jeg sto å slevjet å ikk forsto helt hvorfor skummelt....men jeg ville sjekka d før jeg satt ut på no eventyr me bilen dra å få avbalansert di dekka til å begynne med ....om d ikke er det så er d vell naff test eller noe som er d lureste ....kan jo seff begynne å feilsøke selv...men ikke alti d gir resultater... håper du finner ut av d ... mvh erik
Superbeetle Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 Kan være kast i en bremseskive da Evt slakk i en bærekule som nevnt tidligere(ingen nyere bmw som har kingbolter), men jeg har aldri opplevd slike symptomer når det har vært slakk i disse..
Haxxormads Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 til de som kanskje får samme problem: Løsningen som verkstedet fant ut var at høyre frambremse hang seg litt opp og ble overopphetet. Måtte til med ny bremseskive, kaliper og klosser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå