Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har et hasteproblem. Bilen kokte på fredag, og mistenker at det er termostaten som har takka for seg. Jeg mangler sirkulasjon i kjølesystemet, så det er mest sannsynlig den eller vannpumpa. Problemet mitt er at jeg er i Oslo og skal til Trondheim på tirsdag. Jeg vil ha den på verksted, men er redd det er fullt. Er det noen som har en link, evt gidder å legge ut en diy til bytte av termostaten om jeg må prøve meg selv?

Skrevet

1 løsne dekselet rundt radiatorvifta.

2 Løsne mutteren på viskosekoblingen (husk denne er links)

3 slakke viftereima, skru av reimhjulet, så har du full tilgang til alle 4 skruene på termostathuset (sort rør med "boble" i midten.

4. Skru ut de fire skruene på termostat-huset kast ut gammel termostat, inn med ny og ny pakning så er det bare å sette på plass igjen delene i motsatt rekkefølge.

Kort DIY.... UTEN BILDER

Skrevet

Suverent. Fant en på en engelsk side med bilder som var litt mer utfyllende/innviklet forklart enn din. Regner med å få det til når jeg bare kommer ut å få sett i morgen.

Skrevet

Hei igjen. Nå har jeg akkurat skifta termostat og lufta systemet ved å blåse kjølevæske gjennom systemet til det kom kjølevæske ut lufteskruene. Jeg kjørte bilen varm og tempen så grei ut (ca 4-5 min med tomgang/rusing av motor). Det jeg stusser på er at radiatoren og slangen på høyre side fremme er helt kalde mens ekspansjonstanken og slangen til termostathuset er helt varme. Skal det være slik eller er det noe galt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...