Gå til innhold

Noen som kan ta på seg reparasjon av kombiinstrument e39?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har det kjente pixel feil syndrome på min bmw e39 2002 mod.

men syns det er veldig kjedelig å bruke over 5-6000 på nytt instrument, så vil høre om det er noen som har reparert på denne feilen før og om det er noen som kan være intresert i å ta på seg jobben å fikse det?

eller om det er noen som har et instrument å selge.

har den nyeste typen med den største kjørekomputeren.

• 3 months later...
Skrevet

Har to instrument til 99 530d liggende hvis du er interesert, et med noen få pixelfeil i nedre display og et nytt.

Skrevet
Har to instrument til 99 530d liggende hvis du er interesert, et med noen få pixelfeil i nedre display og et nytt.

Er noen av de til Automat? veldig int isåfall :)

Skrevet

Er noen av de til Automat? veldig int isåfall :)

Ja til automat. PM hvis du er interesert.

Skrevet
En annen mulighet er å sende det hit http://vdorepair.com/. Har hørt om mange med gode erfaringer derifra.

Har også hørt om no problemer med koding når du kjøper et brukt nstrument...

Både nye og brukte instrument må kodes på merkeverksted.

Skrevet

Ja, men mener å huske at jeg leste et sted at enten er det ikke mulig å kode om brukte instrumenter, eller så er ikke BMW villig til dette. Eller kanskje det bare var at du ikke blir kvitt prikken som vil dukke opp ved km.standen.

Er iallefall verdt å sjekke ut først.

Og den linken min viser til et firma som fikser instrumentet ditt, så du trenger altså ikke no omprog. eller noe. (men du blir uten bil en stund da...)

Skrevet
En annen mulighet er å sende det hit http://vdorepair.com/. Har hørt om mange med gode erfaringer derifra.

Har også hørt om no problemer med koding når du kjøper et brukt nstrument...

Både nye og brukte instrument må kodes på merkeverksted.

Kan du ta bilde å sende meg? og garantere for at det ikke er piksel feil ?

Skrevet
Hei

Har det kjente pixel feil syndrome på min bmw e39 2002 mod.

men syns det er veldig kjedelig å bruke over 5-6000 på nytt instrument, så vil høre om det er noen som har reparert på denne feilen før og om det er noen som kan være intresert i å ta på seg jobben å fikse det?

eller om det er noen som har et instrument å selge.

har den nyeste typen med den største kjørekomputeren.

Hei!

Her er instuksjon for at du gjør det selv :

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/543597

Lykke til.

Skrevet

Jeg har prøvd den DIY'en uten no særlig suksess... Jeg tror ikke det hjelper å bare legge mer trykk på kontaktflatene som man gjør i den DIY'en. Jeg tror man faktisk må ta fra hverandre "kontaktene" og rengjøre alt skikkelig, og det "turte" jeg ikke å begi meg ut på...

• 5 years later...
Skrevet

jeg har prøvd og fikse selv med ett sånnt sett med ny sølvkabel, fikk det delvis til å virke, da jeg sikkert var litt unøyaktig da jeg monterte på den nye kabelen, men tror absolutt det skal gå ann å få til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...