TurboTouring Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 heisann jeg har en e30 som jeg har satt i en 320 moto i.(originalt 318) jeg har brukt 318 radiator og alt av kjøle slanger er satt riktig. men.....jeg får ingen gjennomstrømming i kjølevannet. bilen blir veldig fort varm og koker fort. jeg har luftet og luftet men kommer ingen vei. noen som har noe tips om hva som kan være galt? hele kjølesystemet er "vasket" med høytrykk og det ser greit ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbpE30 Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 termostat. eller for liten radiator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 sekk slangene som går til varmeapparatet som ligger helt oppe med torpedoveggen. Er det luft i dem, så blokker det alt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTouring Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2008 har prøvd alt nå....uten termostat forresten... egentlig burde den ikke kunne koke men det gjør den... skal prøve og klemme på vannslanfgene inn til varmeapparat registeret.... funker det ikke da så skal jeg personlig hogge bilen i filler og sverge for at jeg ALDRI skal ha bmw igjen...ihvertfall ikke med samme problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joacim Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 har prøvd alt nå....uten termostat forresten...egentlig burde den ikke kunne koke men det gjør den... skal prøve og klemme på vannslanfgene inn til varmeapparat registeret.... funker det ikke da så skal jeg personlig hogge bilen i filler og sverge for at jeg ALDRI skal ha bmw igjen...ihvertfall ikke med samme problem Jeg hadde kjempe mye kjøleproblemer på min m20b20, kokte lett.. siden det er løpsbil så skulle jeg være luring og kjøre uten termostat.. Så satt jeg inn termostat, og etter det så har den fungert som smykke Det var til og med biltema Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTouring Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2008 toppakning.....lalalala.... kan ikke skjønne noe annet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Desember 31, 2008 Share Skrevet Desember 31, 2008 toppakning.....lalalala....kan ikke skjønne noe annet... Kan nok spøke for det ja. Får du skikkelig "trykk" i slangene også? Ved gåen pakning mot kjølekanal går kompresjonen ut i systemet. Koker med en gang/trykk/bobling i ekspangsjonstank/ikke sirkulajon er vel symptomer for det. Lykke til;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon S Arvesen Skrevet Desember 31, 2008 Share Skrevet Desember 31, 2008 Det høres ut som du har koblet feil på varmeregisteret etter motor bytte. Får du noe varme i cupe`en? Fort gjort og bytte om de to slangene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTouring Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2008 har byttet om de slangene flere ganger nå... men kan gi det en siste sjanse og teste....hvis ikke så håper jeg noen i nærheten har en m20 motor BILLI til meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTouring Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2008 så fort jeg starter den så spytter den ut kjøle vann fra eksplasjons tanken.....blir noen klokere nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Desember 31, 2008 Share Skrevet Desember 31, 2008 Trykket fra en av sylindrene ender i kjølesystemet. Vil tro toppakning eller sprukket topp. Hadde problemer med å få luftet b20 min, da var det et lite hull i en radiator slange. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTouring Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2008 skal av med topp i kveld og bytte pakning. bytter samtidig topp slik at jeg vet det er helt hundre. hjelper ikke dette blir bilen startet,kjørt i filler og inn og bytte til m50 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTouring Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2009 pakningen var rimelig ferdig så da er denne byttet. toppen var ikke akurat rett den heller så den ble byttet samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Du kan ikke kjøre m20 uten termostat pga den virker som en ventil i systemt også. Hvis du skal teste kjølinga kan du sette inn en termostat som du tvinger til å stå åpen. Bare å klemme den litt . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Du kan ikke kjøre m20 uten termostat pga den virker som en ventil i systemt også. Hvis du skal teste kjølinga kan du sette inn en termostat som du tvinger til å stå åpen. Bare å klemme den litt . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå