jensemann23 Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Plutselig bruker bilen 1,6-1,8 liter på mila! Den går helt fint, både på tomgang og under kjøring. ingen vacuumlekkasje(sjekket belgen med startgass). Skjønner ikke hva det kan være! På kjørecomputeren står det 9,2/100km. Og jeg kan ikke se noen lekkasje under bilen heller..
S.Arnesen Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 kan være mye rart. kan f.eks være at du bør bytte plugger snart...
jensemann23 Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Skrevet Desember 30, 2008 nettopp byttet plugger, under en uke siden! Rett før det var det en dag jeg måtte file veldig lenge for å få start, ble mye bensin i eksosen. Kan det være at jeg har ødelagt lambdasonden? har hørt at den blir ødelagt av rå bensindamp
S.Arnesen Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 nettopp byttet plugger, under en uke siden! Rett før det var det en dag jeg måtte file veldig lenge for å få start, ble mye bensin i eksosen. Kan det være at jeg har ødelagt lambdasonden? har hørt at den blir ødelagt av rå bensindamp Det ka hende det er den som kødder med deg. Den hjelper jo å styre hvor mye bensin motoren skal få... prøv å kjør en diagnose på kjerra. Kanskje du får opp en feilmelding...
E36Cab1 Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Trur ikke det er lamdaen,ville nok ha merka det i closed loop isåfall. Sjekka at BTR fungerer som den skal?
jensemann23 Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Skrevet Desember 30, 2008 closed loop? Hvordan sjekke BTR? jeg har ikke trykkmåler til det. Kan den sjekkes på andre måter?
E36Cab1 Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Lambdaen regulere kun AFR under et visst turtall og under en viss åpning av gass-spjeldet. Dette kalles closed loop,alså kontinuerlig sending/mottak av data mellom sensorer og ECU. BTR sjekkes ved å justere vakum med måler tilsluttet. Avgass-måling vil vise om du har høy CO og HC,vil tyde på feit blanding. Send bilen på verksted viss du ikke har utstyr å få lånt deg og viss ikke du finner feilen.
///MoePower Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Du har ikke plutselig blitt veldig hard på gassen i det siste?
dunderdo Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 nettopp byttet plugger, under en uke siden! Rett før det var det en dag jeg måtte file veldig lenge for å få start, ble mye bensin i eksosen. Kan det være at jeg har ødelagt lambdasonden? har hørt at den blir ødelagt av rå bensindamp Si meg hvordan klarer du å "file" bilen i gang??
jensemann23 Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Skrevet Desember 30, 2008 kalle det "å file på starteren" jeg..
korny Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 hadde en gang en 325 12 v 90 modell me samme sykdom. da var det trykkregulatoren på fuelrailsen som kødda. men min gikk dårligere også. men funket bra på lave turtall, mista liksom den ekstra pusjet som komme rundt 4-5000omdr.
Hauso Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 min 318 bruker like mye:p der er lambdan død. mekka ny fra biltema, men den funka ikkexD mekka enda en nå da, så får håpe den funker. ville sjekka det på din bil også lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå