Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ett rart problem i romjula.

Har en 97 mod 520iat med dobbel klima.

Under kjøring fungerer klimaanlegget upåklagelig, men dersom jeg stopper begynner det å bare komme kaldluft fra passasjersiden. Alle dysene på passasjersiden blåser kaldt. Til og med de dysene i midten på dashen er delt i to. (Varmt på førerside, og kaldt på passasjer side)

Men straks jeg begynner å kjøre tar varmen seg opp igjen.

Skjønner ingenting, det er jo tross alt ikke to separate system vi snakker om. Det er jo bare forskjellige følere som gjør at man kan justere forskjellige varmesoner i bilen.

Tviler på at det er temp.sensorene inne i bilen, da det blir varmt straks jeg kjører videre.

Irriterende..... :evil: og tildels skummelt på vinterstid når man har med seg små barn i bilen. Man kan jo ikke stoppe opp (feks i fergekø ol) uten å kjøle ned kupeen betraktelig......

Skrevet

Er vel en sirkulasjonspumpe i forbindelse med varmeapparatet ett eller annet sted tror jeg.

Mulig den ikke er aktiv lenger, slik at det blir for dårlig sirkulasjon på tomgang.

Skrevet

Hadde et vannpumpehavari for litt siden. Det begynte med at det ble dårlig sirkulasjon og at det gikk an å "blåse ut" all varmen i varmeapparatet ved tomgang. Som her, det ble varme igjen med litt turtall.

Gikk ikke lenge før vannpumpa sviktet fullstendig og jeg måtte slepes til mekkeplass. Byttet vannpumpe og alt ble bra igjen etter det. Riktignok ikke varme på passasjersiden de første milene men jeg tror det var luft i systemet, det gikk seg til hvertfall.

Skrevet

Hadde samme problem med min, bare at det var på førersiden. Det var ventilen som styrer vannet til varmeapp. som var ødelagt. Skrudde av platen som er over beina (under rattet). Der kommer det tre aul. rør, kjenn på disse og dersom ett av disse er kaldt er det ventilen som det er noe gale med. Ventilen ligger under panseret ved venstre framskjerm. Jeg skrudde av ventilen (eller ventilene, sitter to ventiler som henger sammen der), og det viste seg at fjæren på spolen til ventilen var borte så jeg satt på en ny og nå funker den. :D

Skrevet

Jippi!!!

Fant ut at det var toppakningen..... For en hyggelig overraskelse :cry:

Dette gidder jeg bare ikke... Bilen blir heller solgt... SPY!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...