Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha nye 18" på bilen til våren, og har fått tilbud på forskjellige dekk. (225/40/R18 -- BMW e91)

Jeg er interessert i å ha et velfungerende dekk på alle kjøreforhold, og beholde mest mulig komfort til tross for 18" - videre bør jo dekkene holde en stund...

Tilbudet jeg har fått er på følgende dekk (rangert etter pris m/felg):

Falken FK 452 (8700,-)

GoodYear Eagle F1 (9500,-)

Continental Sport Contact 3 (10300,-)

Michelin Pilot Sport (11000,-)

Har noen erfaringer/anbefalinger mtp. disse dekkene?

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Av di valga,hadde eg gått for Michelin helt klart,er ett dekk som holder meget godt til og være eit lavprofildekk,støyer forholdsvis lite og fungerer meget bra både på tørt og på vått føre!!

Kan og anbefale Vredestein ultrac,har det selv på min nå,og er veldig fornøyd,veldig like egenskaper som michelin sitt dekk,bråker litt meir eneste,men henger nok hakket bedre:)

Skrevet

Jeg har FK452 på mine 20" på 7ern. Merker at de støyer noe mer kontra vinterdekkene, men de er til gjengjeld også piggfrie Michelin i knøttestørrelse (215/65-16") som er nesten lydløse, så jeg har ganske dårlig sammenligningsgrunnlag. Ellers har jeg bare god erfaring med de. Kjører på 245/40-20" og 275/35-20", og det sporer ikke ille. Syns de sitter godt også, og har ikke opplevd vannplaning med de. Har kjørt en sommersesong på de, og det er ikke mye slitasje.

Ellers er tipset over her om Dekkonline verdt å følge opp. Prisen du oppgir for fire i 18" er samme som mine 20" koster hos Dekkonline.

Skrevet

Gunnar: Om dine 20" sommerdekk støyer noe mer enn vinterdekk så er ikke det rart. Sommerdekk støyer som oftest betraktelig mer enn vinterdekk og det høres for meg ut som du merker liten (men noe) forskjell, og det må i så fall sies at Falken er støysvake dekk.

Skrevet

Ser du bor i Oslo. De prisene du oppgir var sykt dyrt. Dra til johsbjerke ved bryn/helsfyr. De har flere av de dekkene til ca 7000,-

f.eks

Goodyear - F1 Asymetrico 225/40x18 Y 92 6,990

Continental - sport contact 3 225/40x18 Y 92 6,890

Skrevet
Du kan spare penger på disse forskjellige dekkene ved å kjøpe dem fra www.dekkonline.com

Rett over 6.000,- for 4 stk for flere av dine alternativer. En dekkomlegger tar ca. 500,- i omlegging.

De fleste dekkforhandlere tar seg ekstra godt betalt hvis du kommer dragende med løse dekk.

Her i Bergen er ikke 1000.- uvanlig.

Skrevet
(rangert etter pris m/felg):

Nå må dere følge med gutter :D

Syns det var billig dette her jeg.

tror ikke alle fikk med seg dette,prisene er MED felg
Skrevet

Hvis prisen er med felg, hadde jeg helt klart valgt Michelin Pilot Sport da de stiller i sin egen klasse. Helt klart det beste dekket.

Skrevet

Tusen takk for innspill!

Prisene er med felger som noen har bemerket, så tror det er ganske fair...

Felgene jeg skal ha er replica av BMW Ellipsoid (Style 162) - og de fåes desverre ikke i riktig dimm. til å kunne ha 225/255, selv om jeg helst vil ha dette.

Hvis jeg skal kjøpe originale BMW 162 m. 225/255 koster det skjorta

Er noen av dekkalternativene er bedre/dårligere på sporing? Har en følelse av at sporing er et større problem når man ikke har 225/255 - men det er kanskje bare innbilt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...