Gå til innhold

thomas sin e30 bane bil.

tha
 Share

Anbefalte innlegg

Eksos og filter er kjekt når du skal starte med banebil. Alltids gøy med flere hk under panseret :wink:

Du får vel ikke nødvendigvis mer hk med filter og eksos, med mindre du har eksos fra grenrør og hele veien bak :wink: Mener og ha lest at man får mindre (!) hk ved bruk av powerfilter. Ikke skyt meg hvis jeg er helt på jordet, men jeg mener som sagt å ha lest det. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksos og filter er kjekt når du skal starte med banebil. Alltids gøy med flere hk under panseret :wink:

Du får vel ikke nødvendigvis mer hk med filter og eksos, med mindre du har eksos fra grenrør og hele veien bak :wink: Mener og ha lest at man får mindre (!) hk ved bruk av powerfilter. Ikke skyt meg hvis jeg er helt på jordet, men jeg mener som sagt å ha lest det. :lol:

Joda, litt effektøkning får du. Bytting av grenrør ja, og røra helt til endepotta. Det med powerfilter er jeg usikker på, men tror ikke det blir mindre (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ville jeg begynt:coilovers,bremser fjørtårnstag(foran og bak),foringer,noen r-dekk,og ihvertfall bytta ut 2liter`n med en 2.5liter.Hvis du vil ha en rundetidsbil,så er en lamelldiff litt bedre enn en sveisa diff,siden sveising er mer for de som liker å ha et litt alternativt sporvalg.

For vekt redusjonen sin del,så er mye av dette gratis(kan fjerne over 100kg) ved å plukke ut baksete,fjerne asfaltmatter og plukke ut gulvteppe.Kan også være litt å hente på å fjerne "unødvenndig" ledningsnett.

Dør sider o.l er ikke nødvenndig å bytte ut,med mindre du har råd til noe kompositt matriale å erstatte med (glassfiber/karbonfiber).

Kan også være litt vekt å hente på dashbord,men med dette taper man veldig mye følelsen av å sitte i en bil,siden dette gir bilcross/rallycross look.

En billig og bra oppgradering jeg gjørde på min,var å bytte ut bakre bærearms foring foran med et kulelager(ca 20kr pr stykk på biltema).

Ser mange borrer ut hull i chassis,men dette vil jeg ikke anbefale,med mindre du bygger bur i bilen,siden dette lett kan gjøre bilen litt "slapp i fisken".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...