Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har putta i en M50B25 93 med enkel vanos i en 316 E30 89. Vet at jeg har kobla riktig, bytta koiler, tatt av banke sensor, prøvd med og uten lamda, har bensin trykk. Har ikke bytta luft mengde måler, kam og veiv sensor. Motoren starter og går helt supert på tom gang. Så går det supert noen 100 meter og så går den i nød modus. Har også prøvd en annen ecu. Så hva kan være problemet?? Noe gode tips, for jeg er dritt lei å ikke finne feilen.

Godt nytt år. :D

Skrevet
Hvorfor har du fjerna bankesensorene og hva bruker du ledningsnett fra?

Trodde den hadde en innvirkning, siden jeg har M3 3.2 grenrør, som ligger litt for tett inntil travers og bakre bærearms feste. Bruker orginale lednings nettet, som sto på motoren når jeg tok den ut av bilen den sto i. Har kobla det inn i 316 lednings nettet. Sikker på at jeg har kobla riktig. Har sett flere sånne koblings skjemaer og har hatt en fyr som har peil på dette til å hjelpe meg.

Skrevet
Hvor kommer den B25 ifra?

Bil med aut?

Motoren heter vel M50B25, å kommer ikke fra automat. Har plukka alt ut av en bil som gikk som bare det.

Skrevet

Hvis motoren er en M50B25TU motor så har den nok enkel vanos. Er hjernen tatt fra samme bil? Det er forskjell mellom vanos og non-vanos hjerne og det kan by på problemer hvis du har non-vanos hjerne på vanosmotor. Hvis jeg husker rett så blir ikke vanos aktivert før motoren går forbi tomgang og det kan forklare hvorfor den virker fint på tomgang og går i nødmodus etter du begynner å kjøre.

Skrevet

Har 2 stk vanos hjerner, så det er det ikke. Har nå sett på dele katalogen at det fins en banke sensor til. Så tror nok det er den som må av pga eksosen ligger å "rir" litt. Da blir det jo en god vibrasjon i motoren. Så skal skru av innsug og div i morgen, å se om jeg finner den siste banke sensoren. :D

Skrevet
hmmmm..... må man ikke koble noen form for hastighetssignal på disse motorene?

Det behøvs vist ikke, men har kobla det også. Har seff prøvd med og uten Lmm. Men mulig den er gåen fordet. Skal først finne den siste banke sensoren, så om ikke det hjelper, for jeg prøve en ny lmm, ny kamsensor og veiv sensor. :roll:

Skrevet
Skal først finne den siste banke sensoren, så om ikke det hjelper, for jeg prøve en ny lmm, ny kamsensor og veiv sensor. :roll:

Sender bilde av hva jeg mener skal være de 2 banksensorene.

q0cplzq7ucr6o0gi69le.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...