Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer ann på hvor mye du planer toppen. Mål på høyder for topplokket kan du få fra f.eks en BMW forhandler. Får da originale mål på hvor høy toppens akl være, jo mere du planer jo nærmere kommer du at du må kompensere for "tapet" av gods med en tykkere pakning.

Skrevet

Nå sier du ingenting om hvorfor du skal plane toppen. .Er det pga av at toppen har "slådd" seg, eller skal du bare plane den fordi du skal skifte topp pakning? Nå er det ikke noe selvfølge at det alltid er behov for planing. Dette finner du ut av ved og måle den med ei lang rei. Ser den fin ut så holder det og pusse toppen med et fint sandpapir (no 400) på en engna pussefjøl. dette for og fjerne ujevnheter.

Skrevet
Nå sier du ingenting om hvorfor du skal plane toppen. .Er det pga av at toppen har "slådd" seg, eller skal du bare plane den fordi du skal skifte topp pakning? Nå er det ikke noe selvfølge at det alltid er behov for planing. Dette finner du ut av ved og måle den med ei lang rei. Ser den fin ut så holder det og pusse toppen med et fint sandpapir (no 400) på en engna pussefjøl. dette for og fjerne ujevnheter.

nei jeg hadde tenkt å plane fordi jeg skal skifte pakning bare. Men jeg har ikke hatt av toppen enda, så har ikke fått sjekka om det er nødvendig å plane. Se om jeg får gjort det i helga. Låner "rettholk" fra jobben å sjekker om den er plan nok.

Skrevet

Så ikke poenget med og dra opp dette da det virket som påp meg at trådstarter hadde planer om å plane. ; )

Men for all del, trådstarter er selv inne i bildet og nevner hva han skal gjøre. Bruk rettholdt og bladsøker. Mål finner du f.eks i Haynes boken (hvor mye avvikene kan være) : )

Skrevet

Så ikke poenget med og dra opp dette da det virket som påp meg at trådstarter hadde planer om å plane. ; )

Men for all del, trådstarter er selv inne i bildet og nevner hva han skal gjøre. Bruk rettholdt og bladsøker. Mål finner du f.eks i Haynes boken (hvor mye avvikene kan være) : )

det jeg lurte mest på var bare om jeg kunne bruke orginal pakning eller om det er best å ta den som er 0.3mm tykkere. Hvis det blir til at jeg må plane toppen. Ja, tenkte jeg skulle skaffe meg den boka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...