fnilsen Skrevet Januar 4, 2009 Share Skrevet Januar 4, 2009 Fjernstyringen til sentrallåsen på min E46 har nå slutta å virke... Dette gjelder både nøkkelen jeg bruker til vanlig, og resevenøkkelen som henger inne. Det begynte med at den ene nøkkelene virka "av og til" ... så funka den kun til å å låse opp, men ikke igjen...til den slutta helt å virke. Da jeg da testa med resevenøkkelen (som alltid har fungert), var det null guff der også. Ja, det KAN være batteriet, men mener de ble bytta på begge nøkklene ved siste service. Skal kjøpe nytt batteri i morgen å teste, men lurer på om det er noen som har slitt med det samme, og hvor jeg evnt. begynner å feilsøke. Er det noe jeg må tenke på når jeg bytter batteri i nøklene, eller er det bare å opne opp å sette inn et nytt? Sentrallåsen fungerer forøvrig helt fint når jeg låser opp/igjen med nøkkel. Takker for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axor Skrevet Januar 4, 2009 Share Skrevet Januar 4, 2009 tror du må programmere nøkkelen, noe de kan gjøre på et bmw verksted. du kan også prøve dette : -Sett nøkkel i tenninga og vri om til radioen skrur seg på. (1 skritt blir vel det) -Skru av tenning igjen -Ta ut nøkkel -Hold inne "låseoppknappen" på nøkkelen og trykk 3 ganger på låseknappen. Slipp begge knappene samtidig. -Bilen skal nå kvittere ved å låse, og låse opp igjen. (-nøkkel nr. 2, gjenta punktet over rett etter en har tatt nøkkel nr.1. -Bilen skal nå kvittere ved å låse, og låse opp igjen.) men har ikke peiling på om det virker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 4, 2009 Share Skrevet Januar 4, 2009 Funker det Gjorde det på min og fungerte i flere måneder etterpå. Noen ganger ville den ikke, så var sikkert begynnende problem med låsekassa eller noe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galldrian Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 Konge! Min nøkkel til E39 98' slutta fungere etter et batteriskift. Fulgte axor sin instruksjon og det fungerte ypperlig. Sparte nok endel penger der PS: Kjøp rund nøkkelknippe lysled på biltema til 9kr, den har 2x batterier av typen du trenger, billig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå