Gå til innhold

Problemer med fjernstyringen til sentrallåsen

fnilsen
 Share

Anbefalte innlegg

Fjernstyringen til sentrallåsen på min E46 har nå slutta å virke...

Dette gjelder både nøkkelen jeg bruker til vanlig, og resevenøkkelen som henger inne.

Det begynte med at den ene nøkkelene virka "av og til" ... så funka den kun til å å låse opp, men ikke igjen...til den slutta helt å virke. Da jeg da testa med resevenøkkelen (som alltid har fungert), var det null guff der også.

Ja, det KAN være batteriet, men mener de ble bytta på begge nøkklene ved siste service.

Skal kjøpe nytt batteri i morgen å teste, men lurer på om det er noen som har slitt med det samme, og hvor jeg evnt. begynner å feilsøke.

Er det noe jeg må tenke på når jeg bytter batteri i nøklene, eller er det bare å opne opp å sette inn et nytt?

Sentrallåsen fungerer forøvrig helt fint når jeg låser opp/igjen med nøkkel.

Takker for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du må programmere nøkkelen, noe de kan gjøre på et bmw verksted. du kan også prøve dette :

-Sett nøkkel i tenninga og vri om til radioen skrur seg på. (1 skritt blir vel det)

-Skru av tenning igjen

-Ta ut nøkkel

-Hold inne "låseoppknappen" på nøkkelen og trykk 3 ganger på låseknappen. Slipp begge knappene samtidig.

-Bilen skal nå kvittere ved å låse, og låse opp igjen.

(-nøkkel nr. 2, gjenta punktet over rett etter en har tatt nøkkel nr.1.

-Bilen skal nå kvittere ved å låse, og låse opp igjen.)

men har ikke peiling på om det virker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Konge!

Min nøkkel til E39 98' slutta fungere etter et batteriskift. Fulgte axor sin instruksjon og det fungerte ypperlig. Sparte nok endel penger der :)

PS: Kjøp rund nøkkelknippe lysled på biltema til 9kr, den har 2x batterier av typen du trenger, billig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...