Nytern Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Jaja, jeg begynner seriøst å tvile på byggekvaliteten på disse bilene... Nå lekker den kjølevæske og det KUN når det er kaldt ute. Dvs -20ish og nedover.. Jeg mener, hva foregår? Selvfølgelig blåser varmeapp bare lunkent på tomgang, varmt med litt turtall. Ja, også blåser det varmere på førersiden enn på passasjersiden. HALLO! Hva er dette for noe makkverk? Jeg er mildt sagt frustrert nå, har sett over selv og hatt den på verksted flere ganger, intet galt funnet.. Så nå må jeg altså legge min lit til en bil som igrunn kan koke hvert øyeblikk pga luft i systemet. Det har skjedd en gang allerede, da venta jeg 2timer på naf i -20 siden jeg ikke visste hva som var galt. Har hatt 20 biler, ALDRI hatt driftstans på noen av dem. Men denne? Jojo, her får naf-medlemskapet mitt kjørt seg, det komiske er at dette er den fineste bilen jeg har hatt. By a longshot. Vannpumpe og termostat er nylig byttet. For ikke å snakke om at demperne til panseret plutselig gav seg! Der står jeg og lyser i motorrommet for å finne lekkasje, allerede sint som fy. Så ramler det fordømte panseret i huet på meg! Makan til drittbil når kulda råder altså!
JoeNasty Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Tror du har maks uflaks med din bil. Har hatt min i 3 år.Er en 98 modell.Den har og overlevd ett år på Rena med jevnlige besøk i Elverum. Men alltid surt når ting ikke funker som det skal.
Nytern Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Skrevet Januar 4, 2009 Det trodde jeg og, men jeg ser veldig mange E39-eiere sliter med bilene sine.. Håper på forslag om hva dette lekkasjeproblemet kan skyldes.. Helt snodig at det kun skjer i kaldt vær.
BlueM Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Må jo være et eller annet som "krymper", med påfølgende lekkasje når det blir såpass kaldt. Ellers ruslet min gamle E39 uten problemer i alt fra sprengkulde på Røros og Tynset (bortimot -30) under et jobboppdrag der, til ferie i sør-Italia med +40 (i skyggen). At det er mange E39'er som sliter nå kan nok ha noe med at mange av disse bilene faktisk begynner å bli tilårskomne kjøretøy etterhvert. De eldste begynner jo faktisk å bli 12-13 år gamle nå såh...
chiller Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Nå har du jo svart belte i rasing av biler da nytern, så er jo noe dårlig karma ute og går der Hvor mye lekker den? Du klarer ikke å se hvor den lekker fra?
chiller Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 i følge heltene på irc: 18:57:53 < jhwh> kan noen svare han 18:57:58 < jhwh> at det er huset på vei inn på motoren 18:58:00 < jhwh> hf hadde det samme 18:58:16 < FC_> huset? 18:59:32 <@chiller> jhwh: hvilket hus? 19:00:11 < jhwh> plasthus 19:00:12 < jhwh> med slange på 19:00:15 < jhwh> inn i blokka 19:00:17 < jhwh> standard lekkefeil 19:00:22 < jhwh> der hf og alle andre har lekk
FC_ Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 *hopper opp og ned og veiver med hendene* hallais slacker =) ooops off topic =P
Simpel Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Æh, slutt med disse IRC greiene plis... skjønner lite.... kan jeg konkludere med at lekkasjen er i termostathuset?
Nytern Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Skrevet Januar 4, 2009 Hahaha! Gromgutta jo! Nå driter jeg i kjerra, tenk at ze irc wants me!! Men da sjekker jeg termostathuset for 3 gang i morra. Jeg holder en knapp på det selv. Er bare så vanskelig å se lekkasjen in action når det kun skjer v/kaldstart. Blitt borte ca en halvliter i dag. Når det er mildere enn -20 lekker det ikke i det hele tatt ihvertfall. Tror det enten lekker fra termostathus eller en eller annen random slange.
Simpel Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Siden du byttet termostat KAN det jo være tetning/pakning til termostathus ikke ble 100 prosent tett. Og at kulden får metallet i motoren til å bli akkurat litt ute av form, pakningen passer ikke helt og det skaper lekkasje.
Bjørner Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Har kjølveske lekasje for andre gang på min e39 tds nå. Lekker fra bolter på blokka, hvor det kan skrus inn følere, rett under innsugsmanifoilen. Pussig at du ikke ser sport etter lekasjen når det er så mykje som 0.5 liter. Brodern hadde lekasje på sin e39 520, huska ikje ka det var, men har ikke vært plaga sia.
Nytern Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 Heihei! Takk for gode svar. Siden min teite Combo nekta å starte i dag måtte jeg bare kaste kjølevæske på bmw og bruke den. Skal se nærmere på det i morgen når jeg kan stå i varmen. Virker som at jeg bør sjekke termostathuset ihvertfall. Kan bare håpe at det kommer derfra:)
Nytern Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Troooor vi snakker lekk radiator her. Om noen har en liggende er det bare å skrike ut. I BUY
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå