Rodeglæppen Skrevet Januar 4, 2009 Share Skrevet Januar 4, 2009 hei. har en bmw e36 316icompact varme apparatet på den er litt fra og til:( noen ganger kommer det passelig greit med varme andre ganger ikke. har lufta kjølesystemet og hjelper ikke. tempratur på motor helt perfekt:O og nok med kjøleveske er det varmeregulator idenne bilen? snakket med folk på bmw og de sa at varmeapparat registeret kunne veldig lett bli tett? for noen ganger når jeg gir gass så kan det hende det kommer no varme. noen som vet no? mvh rodeglæppen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Januar 4, 2009 Share Skrevet Januar 4, 2009 Kanskje du har en vannpumpe som holder på å gi seg. Siden det kommer varme når du gasser litt på, kan det bety at sirkulasjonen er for dårlig. Jeg hadde ganske like symptomer som deg og da var det vannpumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-fek- Skrevet Januar 4, 2009 Share Skrevet Januar 4, 2009 Eg har mykje det samme problemet med bilen min, har ein tråd ute om det. Varmeregulatoren inne i bilen er eit spjeld der du bestemmer kor mykje av lufta som skal gå utanom varmeapparatregisteret for å få rett temperatur. Du kan prøve å ta ut varmeapparatregisteret og renske det med vatn. lykke til! Har du problem med at varmeapparatet leverer bra med varme når vifta står på 1, og at temperaturen synker når vifta står på nivå 4? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rodeglæppen Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2009 husker ikke helt åssen det var nå men før så ble det varmt fort men nå må jeg kjøre en halv time eller noe for å få skikkelig varme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-fek- Skrevet Januar 4, 2009 Share Skrevet Januar 4, 2009 husker ikke helt åssen det var nå men før så ble det varmt fort men nå må jeg kjøre en halv time eller noe for å få skikkelig varme Okai, men då er det ikkje noko problem. Får aldri skikkeleg varme eg Kan godt vera rusk i registeret som sagt, prøv å rensk det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rodeglæppen Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2009 tror heller ikke at vannpumpa har blitt bytta før for servicebok slutter på 85000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Januar 4, 2009 Share Skrevet Januar 4, 2009 Hvor langt har den rullet nå? Årsmodell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rodeglæppen Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2009 det er en 96-97mod og har rullet 220000km og det er m43 motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Januar 4, 2009 Share Skrevet Januar 4, 2009 Tror jeg ville byttet vannpumpe. Burde vel vært gjort i allefall. Ikke så vanskelig å gjøre selv hvis du har litt verktøy. Legger ved min tråd om vannpumpehavari: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=99173&highlight= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansV Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 Compacten med M43 motor har vel ikke plastskovler på vannpumpa? Den kan sikkert bli dårlig uansett, men det blir vel stort sett lekkasje og i værste fall skjæring av lageret så pumpa står fast? Jeg har det samme problemet med at vameapparatet bruker lang tid på i komme i gang på min 316 Compact. Min begynner plutselig å gi masse varme etter en stund, når motoren er helt varm. Skal vurder å bytte termostat i tilfelle den ikke tetter skikkelig. Det er vel bare en lufteskrue på denne bilen? Har byttet kjølevæske og luftet på radiatoren. Ellers må kansje varmeregisteret opp til sommeren, men jeg tviler på at problemet ligger der så lenge det gir badstuvarme etter å ha kjørt en stund. Er ventilen som styrer gjennomstrømningen i registeret mekanisk eller elektrisk styrt? Har ikke klima. Nettopp byttet kupefilter. Andre tips mottas med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rodeglæppen Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2009 hei nå er det no rart her nå må jeg lufte igjen. etter 2 mnder rart:O kommer luft inn en plass uten at jeg mister kjempe lite med frostveske men noe er det vel men er det noen som vet om noen typisk plass det kan lekke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas_ja Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 Heisann! Henger meg på denne jeg. Har samme problemet i min compact og det kommer omtrent ingen luft ut på sidene. Har dette noe med filteret å gjøre, eller er det det på min 94 mod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-fek- Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 Compacten med M43 motor har vel ikke plastskovler på vannpumpa? Den kan sikkert bli dårlig uansett, men det blir vel stort sett lekkasje og i værste fall skjæring av lageret så pumpa står fast?Jeg har det samme problemet med at vameapparatet bruker lang tid på i komme i gang på min 316 Compact. Min begynner plutselig å gi masse varme etter en stund, når motoren er helt varm. Skal vurder å bytte termostat i tilfelle den ikke tetter skikkelig. Det er vel bare en lufteskrue på denne bilen? Har byttet kjølevæske og luftet på radiatoren. Ellers må kansje varmeregisteret opp til sommeren, men jeg tviler på at problemet ligger der så lenge det gir badstuvarme etter å ha kjørt en stund. Er ventilen som styrer gjennomstrømningen i registeret mekanisk eller elektrisk styrt? Har ikke klima. Nettopp byttet kupefilter. Andre tips mottas med takk. Det er ingen ventil som styrer kor mykje vatn som skal inn til registeret, men det er eit spjeldt som bestemmer kor mykje varm/kald luft som skal blandast for å få den rette temperaturen. Trur nok ikkje det er problem med vasspumpa, då vil nok bilen blitt for varm og koka til slutt i verste fall. Om temperaturmålaren i dashbordet visar rett temperatur, så er det nok ikkje noko problem med temperaturen. Ville nok tatt ut registeret og sjekka at det ikkje var tett, eller sjekka at spjeldet lukker heilt, og ikkje slipper inn kald luft når det skal vera igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansV Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 Lite luft høres ut som tette filter, ja. Har du TIS, thomas? Den beskriver hvor du finner filteret. Det er bare å ta bort filtrene og kjenne om det begynner å blåse som før igjen. Har du klima? Da finner du filteret fra innsiden av bilen. Ellers må du inn fra motorrummet, min bil har ett filter på hver side av vifta. Må ta bort noen deksler ved luftinntaket og løsne kabelføringen som går i forkant. Min bil hadde ikke filter i det heletatt, så det har jeg ettermontert. Skal du bytte filter er det billing på GS. Ellers har jeg endt en merkelig ting med med varmeapparatet. Det begynner å lukte svidd plastikk når det blir helt varmt. Har bare vært slik noen dager. Noen tanker om hva dette kan være? Virker som det er en del tull med varmeapparatet på Compacten. Ser mange tråder om dette på forumene, og mange som har dårlig varme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas_ja Skrevet Januar 5, 2009 Share Skrevet Januar 5, 2009 Takk for tips, skal sjekke det opp, er nok filter eller noe som er tett ja. ikke meninga å ødelegge tråden, til trådstarter men. Nei klima det hadde jeg visst ikke råd til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå