Rodeglæppen Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 er det noen som kan fortelle meg åssen kjøleanlegget på en bmw motor skal luftes?
Rodeglæppen Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 heinå er det no rart her nå må jeg lufte igjen. etter 2 mnder rart:O kommer luft inn en plass uten at jeg mister kjempe lite med frostveske men noe er det vel men er det noen som vet om noen typisk plass det kan lekke? ?????
-fek- Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Fylle på til det er fullt med kjølevatn. Køyre ein liten tur etterpå. Til venstre for påfyllinghullet på radiatoren er det ein skrue som ein kan skru opp. Skru opp den når motoren går. Då kjem eventuell luft ut
Rodeglæppen Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Skrevet Januar 5, 2009 noen andre finulige måter er så mange som sier mye forskjellig
HansV Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Det er forskjellig lufting på de ulike motorene. Compacten har bare en lufteskrue på siden av radiatoren. Bilen kan evt. settes i en liten oppoverbakke når det luftes, vet ikke om det har noe for seg.
HansV Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Motoren i gang og kjørt varm, så termostaten er åpen.
Rodeglæppen Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 hørte med fattern han sa motor kald og åpne lufteskruen åpen og start motor i oppoverbakke
-fek- Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Ok. Det vertfall ikkje så mykje åm diskutera, berra å gjera det!
axor Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 slå på vifta til varmen i bilen også, så vil det sirkulere mer
HansV Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Lukten av svidd plastikk hadde forresten ingenting med varmeapparate å gjøre. Det var bare en plastikkpose som hadde svidd seg fast på eksosanlegget midt under bilen. Heldigvis en enkel reperasjon:)
Rodeglæppen Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 hei da har jeg prøvd igjen å lufte kjøleanlegget som beskrevet her uten hell. jeg har tidligere bytta de 2 plastikk ingangene på torpedoveggen flr de knakk helt. men da kan det hende at noen plastikkbiter har falt inni der og blokkerer returen nå. for jeg tok av de 2 slangene og så at det nesten ikke var vann i returen. dette gjorde jeg i okt-nov. og kjørte med 2 plastikkrørene åpne en stund. på grunn av lekkasje. mvh rodeglæppen
Rodeglæppen Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Skrevet Januar 8, 2009 hvordan enklest mulig ta ut varmeapparatregisteret på min compact?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå