Gå til innhold

Noen som har erfaring med IPPEC 206 indash dvd?


Anbefalte innlegg

Hvis du ikke vil bli forbanna så anbefaler jeg deg alt annet enn Ippec!

Edit:

Var kanskje litt dårlig å si bare dette og ikke hvorfor så her legger jeg med litt frustrasjon da jeg testet en spiller for 6 mnd siden for en importør her i kr.sand.

Ellers så har dette skjedd i mellomtiden

- Av en eller annen årsak så var alle innstillinger resatt engang, neo som endte med full touchkalibrering og finne rett språk i GPS biten (var på koreansk, så var ikke så lett å finne Norsk igjen i menyen).

- Ny software feil funnet: Dersom man setter inn en plate (kun testet med mpeg/xvid musikkvideo plate), lar denne laste ferdig så menyen står der. Og trykker et direkte sporvalg (eks: 5 – OK), så låser hele spilleren seg. Power Off er eneste løsning. For å gå rundt problemet så må man velge ”play” først så spor 1 starter, deretter kan direkte sporvalg benyttes.

Det mest plagsomme oppsummert er mangel på random, repeat, end-of-folder problematikken, last position memory, og det dårlige samspillet mellom modulene.

En annen ting jeg merket var at jeg har sammenlignet den fysiske størrelsen med andre spillere, og i forhold til KenWood sin så er Ippec sin ca 3cm dypere. Detter forklarer litt hvorfor den var så trang å få på plass.

og litt til:

Hei,

tenkte kanskje du ville ha en tilbakemelding på hvordan det har vært å ha denne spilleren i gang nå i ca et døgn.

Positivt:

- God 7" skjerm - Skarp, fin og veldig følsom.

- GPS, Dvd (med støtte for mange format), Bluetooth, Tv, radio

- Lyden virket meget bra (dog kun testet på org.høytalere og uten forsterkere).

Negativt:

- Utrolig dårlig software:

• "last memory position" finnes ikke. Dette er meget plagsomt da den starter en DivX plate helt på nytt hver gang. Og med 100 sanger så tar det mye tid å skippe dit man var før man slo av bilen. Og eller bare hopper inn og ut av menyen

• Musikk menyen er meget treg, og man kan ikke holde "nedover" knappen inne.

• Spilleren har hengt seg en gang til nå ved å hoppe direkte til en sang (ved å slå f.eks 34).

• Bluetooth kan ikke brukes da mic skaper mye støy. En av spørsmålene jeg fikk under en samtale var ("Står du ved en traktor?").

• Remote fungerer kun via radio (Dette vet du jo :) ) (her måtte vi jukse til POWER på forsterkerene, for spilleren ga kun 12v på remote dersom spilleren stod på radio. CD/DVD så var 0v på remote).

• Dårlig samspill mellom modulene. (Musikk stopper om man går i hovedmeny og alt startert på nytt om man går tilbake).

• Deler av funskjonene er lite intuitive.

• Dersom du har kommet til siste sang i en mappe og velger neste så skjønner spilleren ingenting... Du må da ta spilleren i handa og geleide den helt OPP i mappa for å så vise den veien ut og hvor neste sang er. Til og med min første MP3 spiller fra 2000 kunne dette.

- Ingen direkte støtte for Ipod (kun aux), noe som er nesten standard idag.

- Mangler Lineout for sub

- Spilleren generer støy når man skifter sanger

Kort oppsummert, så ville jeg nok ikke solgt denne modellen.

Den mangler alt formye kontra hva andre spillere i samme priskassen har. I tillegg så florerer det med feil. Om du kan sjekke om det finnes en software oppdatering for "last memory positon" ,remote og en fix for "next song" i mp3 så ville det vært fint.

-Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er heller HVA trenger du?

[_] DVD

[_] GPS

[_] EQ (eller holder bass/diskant justering)

[_] Fjernkontroll

[_] Line-out Sub

[_] Line-In

[_] I-pod support

[_] Video out

[_] Video in

[_] USB mass-storage support

Som du ser, så er lista lang og de fleste koreanske (ippecc) møkka spillere støtter dette for slik og ingenting.

Jeg endte opp med Alpine og gikk opp 3000 i pris, angerer ikke et sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Spørsmålet er heller HVA trenger du?

[_] DVD

[_] GPS

[_] EQ (eller holder bass/diskant justering)

[_] Fjernkontroll

[_] Line-out Sub

[_] Line-In

[_] I-pod support

[_] Video out

[_] Video in

[_] USB mass-storage support

Som du ser, så er lista lang og de fleste koreanske (ippecc) møkka spillere støtter dette for slik og ingenting.

Jeg endte opp med Alpine og gikk opp 3000 i pris, angerer ikke et sekund.

Alpine er helt råest når det gjelder in dash da.. Di ligge stortsett et laken over kenwood, men så mye mindre tull er det verdt, og klarheten på skjermen er noe helt annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er heller HVA trenger du?

[X] DVD

[_] GPS

[X] EQ (eller holder bass/diskant justering)

[_] Fjernkontroll

[X] Line-out Sub

[X] Line-In

[_] I-pod support

[_] Video out

[_] Video in

[X] USB mass-storage support

[X] SD memory

[X] Motorisert tilt

eg og vurderer å kjøpe meg multimedia spiller med 7" skjerm, men eg har vurdert Boss BV9985

denne dekker dei allerfleste behova som eg kunne tenkt meg

Pluss det er 4*85W digital forsterker

noen som har testa eller hørt noen om denne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg og vurderer å kjøpe meg multimedia spiller med 7" skjerm, men eg har vurdert Boss BV9985

denne dekker dei allerfleste behova som eg kunne tenkt meg

Pluss det er 4*85W digital forsterker

noen som har testa eller hørt noen om denne ?

Til og være en billigspiller er den grei nok...men det er nok alt... Du vil bli skuffet over den om du kompisen din kjøper seg en pioneer/kenwood/jvd etc. ..og du finner ut hvor mye bedre en noe dyrere enhet er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tekte litt på det og, men det virker som at dei billige spilleren har bedre meny system enn pioneer sin dv5000 (?)

nå har ikkje eg testa den så masse at det gjer noe men...

snakka med ein annen om den spilleren og kvaliteten var ikkje så bra at det gjore noe pluss svak lyd så blir det nok en panasinc eller kenwood spiller sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...