Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da skal biln min være trygg fåreløbi, har litt tikking i starten når det er kaldt ute, ellers er det bare lav tikking som man knapt hører

Skrevet

Er vel sånn ca der den skal være ja. Min er på ca 6.5, eller den siste hvite streken i det røde feltet. Mulig det eneste hvite også, det husker jeg ikke i farta xD

Men drar den så og si aldri over 4.5 k, rett og slett fordi jeg synes synd på den.. Stakkars feilkonstruerte motor tenker jeg :(:P

Den forrige motoren jeg hadde, tikka som et uvær. Var helt jævlig å ligge feks på E18 i 90, da det eneste man hørte var tikking. Hahaha:P

Men motoren gikk til rødlinja den også, og dro ikke noe dårligere enn den jeg har nå. Har aldri hørt en bil som tikka mer;O

Bilen din høres helt normal ut:) Har forresten en kamerat med e36, også m40. han klarer ikke få den lengre enn 5k, da bare dabber den av, og lager støvsugerlyd. Det er vel kammen det også regner jeg med? :)

Skrevet

Turtallsperra skal orginalt ligge på 6250. Det er ikkeno synd på denne motoren. Nå på vinteren så lever min stort sett på 4-6000rpm hele tida, da motoren er driftsvarm. Har kjørt og dundra på turtallsperra på isbane i 3 år nå, og den har ikke kvelda ennå. Vi snakker kanskje om 3-4 effektive timer KUN på turtallsperra, med kun 'pangpang'...

Skrevet
Turtallsperra skal orginalt ligge på 6250. Det er ikkeno synd på denne motoren. Nå på vinteren så lever min stort sett på 4-6000rpm hele tida, da motoren er driftsvarm. Har kjørt og dundra på turtallsperra på isbane i 3 år nå, og den har ikke kvelda ennå. Vi snakker kanskje om 3-4 effektive timer KUN på turtallsperra, med kun 'pangpang'...

Som om jeg skulle sagt det selv 8)

Skrevet

nå er det forskjell på hva folk liker også. Ikke misforstå, jeg elsker å spinne, breie osv på vinteren, men sånn til vanlig kjøring, altså 90% av tida her i Sandefjord, da det ikke er snø, prøver jeg å kjøre den pent, for jeg har lyst til å få noe igjen for bilen, og fordi det er den bilen jeg har, og hvis den stopper, må jeg gå, noe jeg ikke liker:P

Skrevet
Er vel sånn ca der den skal være ja. Min er på ca 6.5, eller den siste hvite streken i det røde feltet. Mulig det eneste hvite også, det husker jeg ikke i farta xD

Men drar den så og si aldri over 4.5 k, rett og slett fordi jeg synes synd på den.. Stakkars feilkonstruerte motor tenker jeg :(:P

Den forrige motoren jeg hadde, tikka som et uvær. Var helt jævlig å ligge feks på E18 i 90, da det eneste man hørte var tikking. Hahaha:P

Men motoren gikk til rødlinja den også, og dro ikke noe dårligere enn den jeg har nå. Har aldri hørt en bil som tikka mer;O

Bilen din høres helt normal ut:) Har forresten en kamerat med e36, også m40. han klarer ikke få den lengre enn 5k, da bare dabber den av, og lager støvsugerlyd. Det er vel kammen det også regner jeg med? :)

Jeg kan nesten garantere at min gamle m20b23 tikker enda mer :)

kan ikke skjønne at det er mulig å få så mye tikking i en topp som det var i den. Den burde nesten vært på museum for tidenes mest tikkende motor :D

Hadde også en m40b18 i fjor som ga seg på rundt 5000rpm pga slitt kam.

• 3 weeks later...
Skrevet

Må bare legge til noe her også da jeg sliter med samme problem.. =p

Jeg har en E30 316i, gått ca 250 000 nå.. Og den tikker en del ved vanlig kjøring, men om jeg drar fult på fra start og til topp i 3. gir, så tikker den noe HELT for jævlig.. Den høres ut som en V8 når man står bak den.. Det er nesten vakkert å høre på, men man vet jo at det er feil med den, for en V8'er i en slik en er ikke akuratt vanlig.. =)

Men, kammen på bilen min er nesten mer rund enn egg formet.. Jeg burde vel egentlig byttet den med en gang, men er kaldt ute nå så orker ikke..=p

Men hva skjer om man kjører for mye med en slitt kam, og bare gir blanke faen i det?

Det vil vel aldri bli noe havari uten om at bilen vil bare gå dårligre og dårligre med tanke på at eksosen og ny luft ikke bil blåst ut/inn ordentlig?

Jeg merker nå det at den drar litt dårligre når den tikker på det værste, men turtallet stopper på 6250rpm, noe jeg har hørt er standar..

Har en M40 motor ( samme som står i bilen pr. idag ) stående i garasjen, denne er et år nyere og gått 50 tusen mindre.. Vurderer sterkt å ta kamakselen ifra denne over til den som er i bilen, eller burde jeg bare kjøre sånn som den er nå iløpet av vinteren og heller bytte HELE motoren til sommern?

Hva tror dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...