Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og godt nytt år,

Skulle starte bilen i dag morges, og til min store fortvilelse så startet bilen ikke. Det er en 520IAT 97mod som har alle service og det har i det året jeg har hatt den ikke vært noen problemer overhode. Når jeg vred om nøkkelen, så blinket alle lysene i bilen pluss at det "klikket" mange ganger etter hverandre en eller annen plass mens jeg prøvde å starte. Det var ingen antydning til tenning heller. Det første som slo meg er at noe var frøset da det var -9 grader i morges.

Det kom en melding i displayet som jeg ikke fikk helt med meg, og jeg turde ikke å prøve å starte for mange ganger heller til å få med meg alt.

Det var et litt langt ord som begynner på w, og ord nr 2 var wrench tror jeg. Tror også at det var med små bokstaver.

Noen som har gode råd/forslag til hva som kan være galt?

Alt mottas med takk.

Skrevet

mer strøm! Sett på noen startkabler og la bilen gå i 2-3 minutter før du prøver å starte din igjen.

Ikke ukjent dette her og ingen fare. Bare disse bilene sluker strøm :)

Har hendt meg 2 ganger.

Skrevet

Ok, mange takk.

Men det jeg også lurer på da er hvor batteriet ligger?

Rekner ikke med at jeg skal prøve å starte mens jeg har startkablene fra en annen bil på? Har ikke instruksjonsboken til denne bilen.

Det sier vel også at batteriet begynner å bli dårlig, og kanskje bør byttes.

Skrevet

Klikking i starter = for lite strøm

Batteriet sitter vel baki...

Jeg hadde samme opplevelse før helga, kjøpte meg nytt batteri tvert. Tenkte som så at dersom batteriet først har fått en knekk, så er det ikke sikkert det blir det samme igjen, en 530d krever jo sitt for å starte når kvikksølvet viser -20

Jeg kjøpte meg et Bosch Silverline Plus batteri fra Meca, 100 Ah og 830 CCA, så nå starter oljebrennern lett som fy. Selv i morges med -20 her, så våknet den til liv tvert, virker som om starteren virkelig får pulver når jeg vrir om tenning nå..

Kanskje litt OT noe av dette, men poenget er at dersom du ender opp med å kjøpe nytt batteri, kjøp kvalitet med så mye CCA og Ah som mulig.

Skrevet

batteri er i bagasjerommet, bak på høyre side.

Koplet til startkabler pluss til pluss, minus til minus. La den andre bilen gå når du starter din. Men la de være koplet sammen i 2-3 minutter først og la de være koplet sammen når du starter.

Grunnen til dette er at batteriet ditt vil trekke så mye strøm istarten at det er bra om det får hentet seg inn litt først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...