Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en facelift motor med smidd bunndel 2,7. Blokk er plana 3mm, toppen plana 0,5mm. 288 graders kam. Justerbart kamdrev(ska monteres). Hva slags komp gir dette oppsettet meg?

Ska montere følgende fra en e34 turbi IC jeg har kjøpt:

t03 turbo

adaptergrenrør

3" eksos og åpent filter

Stor Kina IC 625x300x76

535 dyser og 535 lmm med 525 elektronikk

justerbar btr

Spesial sveist oljeretur fra turbo til bunntro

Jeg vil ha en bil som er holdbar og som tåler å bli brukt, dvs jeg monterer ikke dette for å få 400hk, men for å få det lille ekstra. Jeg vil IKKE ha tips som "kjøp datasprut" osv. Jeg lurer egentlig på hvor holdbart dette er, og trenger jeg ikke noe annen form for styring eller en speiallaget chip etc? Gjør den justerbare btr'en og 535 delene opp for dette? Hvor mye kan/bør jeg lade?

Evt noen bilder av hvor/hvordan man bør koble den justerbare btr? Og gjerne en forklaring på den btr'en, hva gjør den?

Sikkert mange dumme spørsmål, men sånn lærer man;)

Skrevet
Har en facelift motor med smidd bunndel 2,7. Blokk er plana 3mm, toppen plana 0,5mm. 288 graders kam. Justerbart kamdrev(ska monteres). Hva slags komp gir dette oppsettet meg?

Hvis du har smidd bunndel så må du nesten måle deg fram til komp forholdet.

Men er blokka planet 3mm og toppen en halv mm så er den neppe særlig egnet for turbo.Kommer jo selvfølgelig ann på hva slags stempler og råder som står i motoren din.Vet du det?

Skrevet

Har veiv fra ETA motor. Så tror jeg det er m20b20 råder og b25 stempler. Tror ikke de er ned dreide, emn måtte til til å spørre han jeg kjøpte den av nå..

Hvorfor er ikke dette særlig å bygge turbo på?

Skrevet

du har ikke smidd bunndel. er vel bare veiva fra diesel som er smidd. m20 org deler er ikke smidde. en vanlig b27 havner vel på 8,5:1 i komp med kat stempler. og hvis blokka di er plana ned 3 mm og toppen 1 så blir det vel for høy komp ville jeg tru.

Skrevet

Ska få klarhet i det der med forrige eier, da tror jeg han surra litt. Mulig jeg surrer og, husker ikke om det er 324td veiv eller fra eta. For mye komp altså, hvorfor er ikke det bra?

Skrevet
mm.. Hvis jeg kompenserer med tykkere toppakning da? Evt hvor mye tykkere enn org kan man ha?

Kanskje jeg bare får slenge over hele motoren da...

Like mye som topp og blokk er planet.. altså 3,5mm.

Ser ut som du burde prate med han du kjøpte den av evt få målepapirer på blokk. 3mm er mye! 0,5 på topp er greit...

(Dette er ansolutt ikke en motor egnet for turbo vis dette stemmer med planing osv..)

Eta veiv er ikke spessielt bra.. Smidd bunndel har du ikke!

Så vis selger har sagt dette hadde jeg krevd penger tilbake..

Høy komp er egnet for "supertrimmet" sugemotor.

Lav komp er for kompressor/turbo. (lett forklart :lol: )

Skrevet

Skjønner skjønner:D

Jeg får se å få målt kompresjon min da, så jeg får det på det tørre. En stund siden jeg kjøpte bilen så spørs om jeg får tak i han da..

Så jeg kan få 3,5mm tykk pakning eller 3,5mm tykkere enn std?

Stemmer dette så får jeg se om jeg kjøper meg en anen bil å ha turbomotoren i, eller evt bygge over hele motoren, men da har jeg en nybygd 2,7 til overs som går veldig pent, så det hadde jo vært grisekjipt:O

Hvor mye(liten) komp burde jeg ha da, for å tåle jevnt 300hk+- og kanskje 1bar ladetrykk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...