Fredheim Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Hei Bare lurer på noen ting ang langtidsparkering. Jeg skal inn og operere beinet mitt om 2 dager og må da parkere min 3-serie ute i 2 mnd. Jeg lurer på om det er skadelig å la bilen stå i minus grader så lenge uten å kjøre den? Jeg vil helst ikke at noen skal kjøre den hvis det er mulig. Skal sjekke frostvesken og oljen på bilen før jeg parkerer den. Bilen er en 2001 320ci og blir kjørt så og si hver dag. Runna nettopp 140000 kilometer på tellern.
Spiritus Sancti Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Koble av batteri ja. Personlig ville jeg finni meg et sted å parkere den inne da:)
osjaavik Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Trenger jo ikke å parkere bilen selv om du har operert:P Jeg krutta hvertfall rundt i min bil med gips på foten etter at jeg hadde operert akillesen min kanskje det var derfor den røk av igjen og jeg måtte operere på nytt, hehe
shvein Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Er vel bare å koble av batteriet. burde tåle å stå stille i 2mnd viss du vil stå uten alarm å sånt da..
Xtrapowerneeded Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 sjølv om bilen står i ro er det vel mulig å starte den og la den gå seg varm nokon gongar iløpet av perioden? ville ikkje kopla frå batteriet pga elektronikken i bilen...
matsrh Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Kjøp en vedlikeholds lader så slipper du å koble av batteriet
Fredheim Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Takk for mange fine svar folkens Koble av batteri ja.Personlig ville jeg finni meg et sted å parkere den inne da:) Hadde egentlig en avtale med noen om det, men så gikk det ikke alikevel Trenger jo ikke å parkere bilen selv om du har operert:P Jeg krutta hvertfall rundt i min bil med gips på foten etter at jeg hadde operert akillesen min Wink kanskje det var derfor den røk av igjen og jeg måtte operere på nytt, hehe Haha kjipt å operere akillisen 2 ganger da Det jeg skal gjøre er å forlenge det venstre beinet mitt 3.2 cm og i skru perioden(1mm hver dag) må jeg sitte med beinet stille. Nå er jeg glad jeg kjøpte meg automat for da trenger jeg bare å vente 2 mnd før jeg kan kjøre ellers hadde det blitt kanskje 5 mnd. gi den en sikkelig vask og få av evt salt Det skal love deg at jeg skal, vasker den nesten daglig jeg, men asfalt flekker er noe dritt å få av, har du noe forslag til sterke produkter å bruke på sånt? Kjøp en vedlikeholds lader så slipper du å koble av batteriet Smile Høres ut som en ikke så dum ide nei.hmm hvor mye koster en slik en da mon tro
stroker Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Batterilader så anbefaler jeg Ctek, tror du får den for ca 600,- Til å fjerne asfalt kan du prøve PrickBort
Odd-M Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Kjør en tur på minst 10-15 mil før parkering slik at all fukt i bilen er tørket opp og all kondens i olja er borte i tillegg til overnfornevnte tips. Hvordan pleier du å vaske bilen? Jeg vasker bilen for hånd 2-4 ganger i måneden og er ikke plaget med mye asfalt. Bruker en bra såpe og microfibervott.
Fredheim Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Nå er bilen vasket grunding invendig og utvendig samt under. Kjipt den måtte stå ute da men jeg rakk ikke å finne en annen avtale ang inneparkering. Skal legges inn på rikshospitalet i morgen :S Batterilader så anbefaler jeg Ctek, tror du får den for ca 600,- Kjøpte i dag også en sånn Ctek Multi XS 3600 batterilader og montert den fast, takk for tipset. Hvordan pleier du å vaske bilen? Jeg vasker bilen for hånd 2-4 ganger i måneden og er ikke plaget med mye asfalt. Bruker en bra såpe og microfibervott. Jeg pleier å vaske den inne på statoil med sånn såpesvamp og skylle den av med høytrykk og så bruke pusseskin til å ta av vannet. Jeg gjorde en forandring i dag da jeg brukte min egen avfettning ,ikke den fra statoil. Da gikk det mye bedre, heter forøvrig Turtle wax Extreme nano-tech prewash-T. Kjøpte også en såpe som jeg skal bruke til sommern på bilvasking, Meguiars NXT Generation car wash(2L) håper denne er bra.
Odd-M Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 TUSENTIPSET: Kjøp en Meguiars vaskevott av microfiber. Svampen lager vaskeriper i lakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå