Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Poster dette for broren min som står skikkelig fast med prosjektet sitt.

Det er en e30 89mod M20b25e turbo.

Problemer:

Olje i innsuget

Lukter bensin av oljen

Ryker "blått, svart og hvitt"

Fusker på høyt turtall

Han har byttet alt av pakninger og stempelringer, motoren ser helt grei ut forøvrig. Toppen er nesten ny.

Han har en mistanke om at det er noe feil med kaldstart dysa, eller at den går på kaldstart hele tiden.

Er det noen måte å få sjekket dette opp?

Han har det orginale motronic med piggyback tillegsprut.

Vet noen om noen i Oslo området som kan piggyback?

Takker for alle svar.

Skrevet

Kan han ikke bare koble ut kaldstart dysen, og se om det hjelper?

Nå skal ikke jeg si meg noe ekspert på dette, men regner med dette bare er en vanlig dyse? burde jo fungere og koble den ut?

Skrevet

blårøy er jo ikke så veldig intressant å ha. hvordan er returen, for mye oljetrykk på turboen?

at det lukter bensin av oljen bør ikke bety det er noe galt, alt er selvfølgelig relativt, den har ikke gått mye på tomgang bare?

som sagt prøv også å koble av kaldstartsdysen.

Noen form for warmup/kaldstarts korreksjon i den piggyback saken da, eller er det bare en sånn dum mapfueller sak?

Skrevet
Noen form for warmup/kaldstarts korreksjon i den piggyback saken da, eller er det bare en sånn dum mapfueller sak?

Noen som vet svaret?

Han skal prøve å tette slangen som går inn til innsuget og kladstart dysa. Får håpe dette hjelper.

Er det noen i oslo eller østlandet som har noe serlig greie på piggyback systemet?

Skrevet

fortell oss gjerne hvilken piggyback det er, så finner vi vel ut hva den kan gjøre

kan bruke alle tær og fingre og forstatt ikke klare å ramse opp de som finnes:)

om det er en 89mod så er det vel elektronisk kaldstart og. kan vel bare nappe av kontakta

Skrevet

de har da fortsatt forskjellige funksjoner og tilligssprut/piggyback brukes om hverandre over en lav sko.

det var litt tynt med teknisk info, så vi må nøste opp noen tråder.

Skrevet

hmm...oki...korleis fusking er det? som om den ikkje går på alle cylinderene eller dauer den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...