NiklasJa Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Hei! Poster dette for broren min som står skikkelig fast med prosjektet sitt. Det er en e30 89mod M20b25e turbo. Problemer: Olje i innsuget Lukter bensin av oljen Ryker "blått, svart og hvitt" Fusker på høyt turtall Han har byttet alt av pakninger og stempelringer, motoren ser helt grei ut forøvrig. Toppen er nesten ny. Han har en mistanke om at det er noe feil med kaldstart dysa, eller at den går på kaldstart hele tiden. Er det noen måte å få sjekket dette opp? Han har det orginale motronic med piggyback tillegsprut. Vet noen om noen i Oslo området som kan piggyback? Takker for alle svar.
SteffenM2 Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Kan han ikke bare koble ut kaldstart dysen, og se om det hjelper? Nå skal ikke jeg si meg noe ekspert på dette, men regner med dette bare er en vanlig dyse? burde jo fungere og koble den ut?
ehrnst Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 blårøy er jo ikke så veldig intressant å ha. hvordan er returen, for mye oljetrykk på turboen? at det lukter bensin av oljen bør ikke bety det er noe galt, alt er selvfølgelig relativt, den har ikke gått mye på tomgang bare? som sagt prøv også å koble av kaldstartsdysen. Noen form for warmup/kaldstarts korreksjon i den piggyback saken da, eller er det bare en sånn dum mapfueller sak?
NiklasJa Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Noen form for warmup/kaldstarts korreksjon i den piggyback saken da, eller er det bare en sånn dum mapfueller sak? Noen som vet svaret? Han skal prøve å tette slangen som går inn til innsuget og kladstart dysa. Får håpe dette hjelper. Er det noen i oslo eller østlandet som har noe serlig greie på piggyback systemet?
ehrnst Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 fortell oss gjerne hvilken piggyback det er, så finner vi vel ut hva den kan gjøre kan bruke alle tær og fingre og forstatt ikke klare å ramse opp de som finnes:) om det er en 89mod så er det vel elektronisk kaldstart og. kan vel bare nappe av kontakta
D.Toft Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 piggyback er som ett datasprut, men bare at man kopler dem mellom org ECU og motoren. denne kan mappes på bensin og tenning.. se her, http://www.performancemotorresearch.co.nz/
ehrnst Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 de har da fortsatt forskjellige funksjoner og tilligssprut/piggyback brukes om hverandre over en lav sko. det var litt tynt med teknisk info, så vi må nøste opp noen tråder.
NiklasJa Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Skrevet Januar 7, 2009 SKal få dratt innom garasjen og få sjekket hva som står på den.
NiklasJa Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Skrevet Januar 7, 2009 Piggyback chip'en. Noen som kan dette systemet?
|Ole| Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Har han kjørt motor varm? Har bilen samme tendenser da?
NiklasJa Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Skrevet Januar 8, 2009 Ja den oppfører seg nogenlunde likt kald som varm
|Ole| Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 hmm...oki...korleis fusking er det? som om den ikkje går på alle cylinderene eller dauer den?
ehrnst Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 så litt på den dasteken. ser ikke ut som det styrer noe kaldstart. hva slags dyser står i?
ehrnst Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 har dere fått koblet av kaldstarten? bredbåndslambda på denne forresten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå