AlXz Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Er det en liten krave på bolten inn mot felgen som pipa kan slås imot, skal det gå bra og banke løs.
Bonden Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Ser ut som det går greit å slå på med pipe lykke til.
plumbo79 Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Skulle vel kunne banke på en 16 mm der vel, har gjort det selv en gang, men det er ikke alle piper en får tredd på, brukte vel no billig dritt som strakk seg litt, kan også sveise som noen sier her for eks med mig, eller frese ut.
AlXz Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Skulle vel kunne banke på en 16 mm der vel, har gjort det selv en gang, men det er ikke alle piper en får tredd på, brukte vel no billig dritt som strakk seg litt, kan også sveise som noen sier her for eks med mig, eller frese ut. Ok.. Ikke prøvd å banke på noe 16mm, da jeg ikke har det i 1/2". Bruker jeg mindre så knekker bare overgangen jeg må ha til 1/2" arm ..
Bjørner Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Glem tilpassninga av mindre kopper o.l Hadde en slik sekvens i fjor vår, prøvde å slipe til bolthodet og banke på ny kopp. Godset i bolten er pill rotten. Løsning borr den ut, den sitter bare mellom kon og felgen, for min del var det lett å gjenge den ut når hode var borra fri fra felgen. God metallborr, el drill og godt anlegg + 15 min borring
m3rnie Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Hmm... Kom borti en rund bolt i sommer når jeg skiftet dempere, fikk hjelp av broren til maurtin, brukte en pipe med 6 "tenner" inni istedenfor 12... Gikk som det suste. Får mye bedre tak. Viss ikke det går, kan en vel bruke en grisep*kk til å få det ut? er ikke sikker på navnet på fagspråk men er jo en sak man borrer inn for å få ut bolten
Fixfax Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Kan banke på en 12 kant pipe ja, men vis den sitter så bra som du sier, bør du sveise fast en mutter som nevnt, Husk nok strøm på apparatet så du ikke drar mutteren av igjen ^^, kan kansje få banka torx eller umbrako inn i hulrommet også? ikke vet jeg, om ingen ag tinga funker er det bare og finne en borrmaskin og borre av hodet på bolten
AlXz Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Skrevet Januar 7, 2009 Har nå prøvd litt.. Først banket på en 16mm 12kant pipe. Dette gikk like dårlig som før, og den glapp. Prøvde deretter å sveise på mutter. Prøvd 4 eller 5 ganger. Men mutteren dras bare av igjen.. (Sveiset bare inni mutter, kom ikke til på utsiden...) Flere tips? Åssen funker grisepi*k eller borring?? Er to bolter det er snakk om.., ellers kunne jeg vel bare borra den opp og latt det være sånn. Men dumt å mangle to bolter rett ved siden av hverandre...
Spiritus Sancti Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Hadde samme problemet for neon år siden.. Bare bora den ut. På med radio hørselværn.. Så kan du sitte og synge mens du borer:)
AlXz Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Skrevet Januar 7, 2009 Hadde samme problemet for neon år siden.. Bare bora den ut. På med radio hørselværn.. Så kan du sitte og synge mens du borer:) Hehe.. Og etterpå?? Mulig å få løs gjenge-delen av bolten hel etter at hode er borte, og felgen av?? Eller må det gjenges opp? (Ingen erfaring på dette området.., mye slit? Hva trenges, osv, osv? Hehe eller banne Hjalp lite det gitt..
S.Nilsen Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Hadde samme problemet for neon år siden.. Bare bora den ut. På med radio hørselværn.. Så kan du sitte og synge mens du borer:) Hehe.. Og etterpå?? Mulig å få løs gjenge-delen av bolten hel etter at hode er borte, og felgen av?? Eller må det gjenges opp? (Ingen erfaring på dette området.., mye slit? Hva trenges, osv, osv? Hehe eller banne Hjalp lite det gitt.. Når hodet er borte er det lettere..bare bore med en tynn bor,og bruke grisepikken:)som du skruer i hullet;)så er det og gjenge den ut,vips så er det fikset
AlXz Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Skrevet Januar 7, 2009 Når hodet er borte er det lettere..bare bore med en tynn bor,og bruke grisepikken:)som du skruer i hullet;)så er det og gjenge den ut,vips så er det fikset Ok Grisepikken har links gjenger? Skal den skrus eller borres inn? For å få vekk bolt hode borrer jeg mange ganger, eller best å bruke et stoort bor? (Er hull i midten av bolten...) Takker
S.Nilsen Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 denne skrus i ett hull du for borer,gjenger motsatt ja.beste er og bynne med en tynn bor så gå over til stor bor på selve bolt hodet
Lars89 Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Begynn med lite bor og jobb deg oppover. Normalt blir du kvitt spennet i bolten hvis du kutter av hodet og du kan skru den ut med fingrene. Men kan selvfølgelig være rusta fast og da er det bare å finne fram varme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå