Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til metoder/muligheter til å bygge om til 5 bolt fremme på E3o?? Utenom å bruke komplett fra m3

Skrevet

Bruke bærearmer fra e36 M3 3,2, med eksenterforinger fra e30 M3 eller e36 M3 3,0, og komplette fjærben fra e36. Skal du bruke coiloverere, kjøp til e36 compact, de har like fjærer og dempere bak til e30, og e36 foran. Kjøp til det sylinderantall du har, med tanke på fjærer.

Skrevet

Kan også lage noen hylser, så passer E36 nava foran på alle E30 bein. Må vist lage noe adapter eller bygge til kaliperen. Bruker E36 skiver.

Bak kan man bruke alle Z3, Z3M og Compakten. Vet at Z3M er ca 1 cm breiere på vær side.

Eller kjøpe spacere som meg. De bygger litt mye 35mm. Men de kan "slankes" litt de. Jeg har de på og 7.5X17 og ET41. Men 205 dekk tror jeg det går rett på innsiden.

Skrevet
Bruke bærearmer fra e36 M3 3,2, med eksenterforinger fra e30 M3 eller e36 M3 3,0, og komplette fjærben fra e36. Skal du bruke coiloverere, kjøp til e36 compact, de har like fjærer og dempere bak til e30, og e36 foran. Kjøp til det sylinderantall du har, med tanke på fjærer.

Spindel fra hvilken bil?

og passer endeledda fra e30 rett i spindeln?

Skrevet

Spindel fra hvilken bil?

og passer endeledda fra e30 rett i spindeln?

Spindel fra E36 passer på, men da må du bruke E36 fjær bein. Med den hylsa, bruker man bare E36 nav. Endeleddet påsser rett på fra E30 det ja.

• 3 months later...
Skrevet
Spindel fra E36 passer på, men da må du bruke E36 fjær bein. Med den hylsa, bruker man bare E36 nav. Endeleddet påsser rett på fra E30 det ja.

Ble litt nysgjerrig på disse "hylsen" jeg. Noe man lager selv eller.

lurer på oå bygge om til 5-bolt, og vil bytte ut minst mulig, for har det meste i forstillinga på stell.

Skrevet

Hylsene er for å få lageret til E36 til å passe på 51 mm fjærbeinet til E30 (325)

Så passer lager, passer nav. Må lage adapter til kalipteren og mulig space skiva litt ut, spørs hvordan skiver du velger.

Har ikke gjort dette enda, men skal nok til med det snart.

Bak er det ikke annet triks (som jeg vet) enn å kjøpe nav og lager fra M3 E30 (må bruke skiver og kalipter fra M3 E30 også, mulig kalipteren fra E34 passer)

Koster en del for de lagra bak. Mulig det går ann å mekke noen hylser eller div bak også, alt går vel på et vis.

Reodor felgen triks kansje

:D

Skrevet

Bak kan det være like enkelt å bruke z3 eller compact armer, med skiver. Som det er nevnt tidligere her. Da slipper du å bruke halvt ihjelrustne e30 armer... De begynner å bli dårlig etterhvert, mange av de.

Skrevet

Ble litt nysgjerrig på disse "hylsen" jeg. Noe man lager selv eller.

lurer på oå bygge om til 5-bolt, og vil bytte ut minst mulig, for har det meste i forstillinga på stell.

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52306&highlight=

Se her ja:)

Takk for info, har tegninga nå skulle man tro...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...