316 Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 BEKLAGER, DETTE OMHANDLER IKKE IKKE BMW. OM POSTEN ER VELDIG ULOVLIG, SÅ FÅR DEN BARE BLI SLETTET... Skjønner faen ikke hva som skjer med bilen min.. Fikk endelig opp panseret i går, etter at det hadde kilt seg fast. Fylte på 1 liter olje for ca 80 mil tilbake. Nå er oljenivået på minimumsmerket på peilepinnen. Fylte på det jeg hadde av olje i bilen i går (ca en halvliter) og der har den stått til i dag. Peilet i sta, fremdeles på minimumsmerket. Peilet både ved kald og varm motor. Ser ikke noe særlig med oljesøl under bilen heller... Hva faen skjer a? Mulig å bli lurt av den jævla peilepinnen? :Shocked: (Kjør til det dør... Skal ut på en 15 mil lang tur i morgen så. :Rolling Eyes:) Er forresten en Volvo 850, som har rulla 240 000 i disse dager.
torodd Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Vis du ikke kan se noen synlige lekasjer under bilen, så har du sannsynligvis dårlige stempelringer\ ventiltetninger som gjør at du får olje inn i forbrenningskammeret, kan også være toppakningen.
316 Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Skrevet Januar 7, 2009 eeeeeh ?.... Veldig meningsfylt innlegg, takk for hjelpen.
Simpel Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Etter at du fylte, var det sånn at oljenivået sank uten at motoren hadde gått i det hele tatt? Et såpass generelt spørsmål mener jeg burde kunne få stå. Problemet og eventuell løsning vil vel være likt på en BMW motor.
316 Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Skrevet Januar 7, 2009 Ryker ikke noe spesielt nei. Bilen går pent, bittelitt ventiltikking ved kald motor (er så svakt at du må ha hode på panser for å høre det omtrent) og dette forsvinner etter mellom 10 og 20 sekunder tenker jeg.
stroker Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 var motor varm da du peilet igår? hvis ja, var den kald da du peilet idag kanskje?? edit: ser nå at du hadde peilet ved kald og varm, sorry
E46Johnny Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Må nokk si meg enig med "torodd". slitte stempelringer elle mest sansynlig, slitte ventiltettinger og eller styringer vil forårsake et vist olje forbruk. Har selv erfart forbruk på opptil 1,5liter på ca 15mil hard kjøring, dette på en gammal opel motor kjørt 350000km.
e36touring Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 du kan begynne med ventiltettingene, jobbet som mekaniker på volvo ei stund, og har ikke tall på hvor mange 850er som sliter med oljeforbruk grunnet ventiltettinger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå