Zap Skrevet Januar 7, 2009 Share Skrevet Januar 7, 2009 Lurer på om noen her inne har erfart eller hørt om motortemperatur går ned ved kø og 'normal-kjøring'. Jeg har en 02 520d (M47 motor) som går opp til normalt (temp.nåla rett opp) og holder seg der ved marsjfart rundt 110-120 km/t mens ved kjøring i 80km/t og mindere tusler temp.nåla ned til mellom 'blå-merket' og den første streken. Er det så enkelt som at termostaten driver å tuller litt?? Klarer ikke helt å tro det er det siden den virker normalt ved høyere marsjfart. Har ikke prøvd å byttet termostaten enda, tenkte jeg skulle forhøre meg her først før jeg gjorde noe. Setter pris på tilbake meldinger. Kenneth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 7, 2009 Share Skrevet Januar 7, 2009 Termostat har nok hengt seg i åpen stilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zap Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2009 Det er det jeg misstenker. Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Januar 10, 2009 Share Skrevet Januar 10, 2009 termostaten min driver å hopper fram og tilbake før bilen blir varm, er dette bare dårlig kontakt, eller er det noe kødd med min termostat? kan det ha en sammenheng med at viskosekoblinga er gåen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Januar 10, 2009 Share Skrevet Januar 10, 2009 Er nok termostaten ja...ganske vanleg feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaM3 Skrevet Januar 10, 2009 Share Skrevet Januar 10, 2009 Har også samme problemet på min. Kjøpt ny termostat men har ikke fått byttet enda. koster 600 på bmw så det er ikke dyre saken å bytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hult Skrevet Januar 10, 2009 Share Skrevet Januar 10, 2009 Lurer på om noen her inne har erfart eller hørt om motortemperatur går ned ved kø og 'normal-kjøring'.Jeg har en 02 520d (M47 motor) som går opp til normalt (temp.nåla rett opp) og holder seg der ved marsjfart rundt 110-120 km/t mens ved kjøring i 80km/t og mindere tusler temp.nåla ned til mellom 'blå-merket' og den første streken. Er det så enkelt som at termostaten driver å tuller litt?? Klarer ikke helt å tro det er det siden den virker normalt ved høyere marsjfart. Har ikke prøvd å byttet termostaten enda, tenkte jeg skulle forhøre meg her først før jeg gjorde noe. Setter pris på tilbake meldinger. Kenneth Mest sansynlig e det ikke termostaten men termostaten til egr ventilen. helt sikkert vist det er når du kjører uten belastning på motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steiney Skrevet Januar 10, 2009 Share Skrevet Januar 10, 2009 Jeg bytta min termostat på BMW 520 E39 og da var alle tempratur problemene løst. Tror den kosta i over kant av en 50 lapp på biltema Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå