Gå til innhold

Motortemperatur

Zap
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen her inne har erfart eller hørt om motortemperatur går ned ved kø og 'normal-kjøring'.

Jeg har en 02 520d (M47 motor) som går opp til normalt (temp.nåla rett opp) og holder seg der ved marsjfart rundt 110-120 km/t mens ved kjøring i 80km/t og mindere tusler temp.nåla ned til mellom 'blå-merket' og den første streken.

Er det så enkelt som at termostaten driver å tuller litt?? Klarer ikke helt å tro det er det siden den virker normalt ved høyere marsjfart.

Har ikke prøvd å byttet termostaten enda, tenkte jeg skulle forhøre meg her først før jeg gjorde noe.

Setter pris på tilbake meldinger.

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om noen her inne har erfart eller hørt om motortemperatur går ned ved kø og 'normal-kjøring'.

Jeg har en 02 520d (M47 motor) som går opp til normalt (temp.nåla rett opp) og holder seg der ved marsjfart rundt 110-120 km/t mens ved kjøring i 80km/t og mindere tusler temp.nåla ned til mellom 'blå-merket' og den første streken.

Er det så enkelt som at termostaten driver å tuller litt?? Klarer ikke helt å tro det er det siden den virker normalt ved høyere marsjfart.

Har ikke prøvd å byttet termostaten enda, tenkte jeg skulle forhøre meg her først før jeg gjorde noe.

Setter pris på tilbake meldinger.

Kenneth

Mest sansynlig e det ikke termostaten men termostaten til egr ventilen. helt sikkert vist det er når du kjører uten belastning på motoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...