Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen her inne har erfart eller hørt om motortemperatur går ned ved kø og 'normal-kjøring'.

Jeg har en 02 520d (M47 motor) som går opp til normalt (temp.nåla rett opp) og holder seg der ved marsjfart rundt 110-120 km/t mens ved kjøring i 80km/t og mindere tusler temp.nåla ned til mellom 'blå-merket' og den første streken.

Er det så enkelt som at termostaten driver å tuller litt?? Klarer ikke helt å tro det er det siden den virker normalt ved høyere marsjfart.

Har ikke prøvd å byttet termostaten enda, tenkte jeg skulle forhøre meg her først før jeg gjorde noe.

Setter pris på tilbake meldinger.

Kenneth

Skrevet

termostaten min driver å hopper fram og tilbake før bilen blir varm, er dette bare dårlig kontakt, eller er det noe kødd med min termostat? :P kan det ha en sammenheng med at viskosekoblinga er gåen??

Skrevet
Lurer på om noen her inne har erfart eller hørt om motortemperatur går ned ved kø og 'normal-kjøring'.

Jeg har en 02 520d (M47 motor) som går opp til normalt (temp.nåla rett opp) og holder seg der ved marsjfart rundt 110-120 km/t mens ved kjøring i 80km/t og mindere tusler temp.nåla ned til mellom 'blå-merket' og den første streken.

Er det så enkelt som at termostaten driver å tuller litt?? Klarer ikke helt å tro det er det siden den virker normalt ved høyere marsjfart.

Har ikke prøvd å byttet termostaten enda, tenkte jeg skulle forhøre meg her først før jeg gjorde noe.

Setter pris på tilbake meldinger.

Kenneth

Mest sansynlig e det ikke termostaten men termostaten til egr ventilen. helt sikkert vist det er når du kjører uten belastning på motoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...