Gå til innhold

Nylon, plast osv? skal dreie. trenger en bit

leif harald
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg kan kjøpt nylon eller plast eller lignende? skal dreie meg en girkule så derfor trenger jeg en bit.

me har ein del på jobb, polyamid er fint å lage girkule av, det kan dreies uten at det smelter osv,

mener eg har en 4m lengde ø60 liggende, skal sjekke så har du evt til div foringer og :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg kan kjøpt nylon eller plast eller lignende? skal dreie meg en girkule så derfor trenger jeg en bit.

me har ein del på jobb, polyamid er fint å lage girkule av, det kan dreies uten at det smelter osv,

mener eg har en 4m lengde ø60 liggende, skal sjekke så har du evt til div foringer og :wink:

Nice, hvilken farge er den? Hva koster noe sånt da, spinndyrt eller? :lol: feks for ein ø60x10cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er bare å gå innom ditt lokale mekk. verksted å spørre om de har litt POM til overs. det er en type hard plast vellegnet til dreiing.

hmmm. polyamid smelter nok det å etterhvert. hvis du sliter med at det smelter under dreiing burde du stille inn turtall og skjærehastighet litt nøyere :wink: ALT smelter nemlig hvis du maskinerer det for hardt. så går fint å smelte det selvom det er rustfritt syrefast :wink: bare å være fosiktig så kan det meste maskineres :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALT smelter nemlig hvis du maskinerer det for hardt. så går fint å smelte det selvom det er rustfritt syrefast :wink: bare å være fosiktig så kan det meste maskineres :D

tror stålet ditt går til helvete LENGE innen den tid :P

ja det trodde faktisk jeg å men gjorde ikke det. emne gikk merkelig nok først :shock:

har faktisk prøvd serru :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er bare å gå innom ditt lokale mekk. verksted å spørre om de har litt POM til overs. det er en type hard plast vellegnet til dreiing.

hmmm. polyamid smelter nok det å etterhvert. hvis du sliter med at det smelter under dreiing burde du stille inn turtall og skjærehastighet litt nøyere :wink: ALT smelter nemlig hvis du maskinerer det for hardt. så går fint å smelte det selvom det er rustfritt syrefast :wink: bare å være fosiktig så kan det meste maskineres :D

er hverken maskin arbeider eller material ekspert eg, det finnes jo en skog av div material, eg for min del har ikke hatt problemer med å dreie i polyamid det hale året eg sto i dreiebenk. får man varmgang ved å dreie en girkule er det ting som er litt feil innstillt ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...