jensemann23 Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Jeg skal ha bilen på 4-hjulskontroll og lurer på et par ting. Jeg kjøpte noen brukte fjærer i fjor av en her på forumet som han sa var av merket Lesjøfors. Fikk også med TUV på dette. Men på ombyggingskontrollen i sommer mente statens vegvesen at det ikke var disse fjærene papiret var for. Fjærene er sorte og på papiret står det "farge: rød" Så dermed godkjente han de som originalfjærer.Han sa at svarte fjærer vanligvis var originale. fant ikke noe nummer på de. Men saken er at jeg ikke vet hvor mye de senker, de senker endel mer enn original, det ser jeg. Men går det fint å ta 4-hjulskontroll uten å vite hvor mange mm den er senket?
jensemann23 Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Skrevet Januar 8, 2009 kanlegge til at grunnen til at jeg vil ta hjulkontroll er at jeg synes bilen oppfører seg rart på glattisen. litt ekkel å styre. og jeg skiftet ut bakstilling(svingarmer) selv på øyemål... kan vel gjerne ha noe med det å gjøre?
cubetito Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 ja det er bare å ta 4 hjuls kontroll. behøver ikke vite senken for å ta det. men i verste fall kan du jo måle skjerm høyde til navet på din egen og en annen lik bil. så finner du differansen.
jensemann23 Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Skrevet Januar 8, 2009 mulig det står noe om skjerm-høyde til navet på autodata, skal sjekke
///MoePower Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Du finner neppe noe om høyde mellom nav og skjerm i autodata. Trenger ikke å vite hvor mange MM den er senket for å ta 4-hjulskontroll uansett.
Lars89 Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Bytte ut ting på øyemål er sjelden noen genistrek Bare å ta 4-hjulskontroll og se hva som skjer Senkinga har ikke noe å si for kontrollen annet enn at de kanskje ikke får den innenfor måla
Sir Hofstad Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Med 17" toms hjul er det 572 mm i front og 540 ca i bakkant, men det er fra hukommelse
Sir Hofstad Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Kan legge til at vi på 4hjulsmåling måler opp høyde på bil. At vi velger vanlig høyde,M_TECH eller forsterkede. Osv,osv. Er den senket vil camber og caster komme utenfor verdi foran. Finnes triks for å justere det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå