Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med høy tomgang akkurat når jeg starter bilen når den er kald. Turtallet kommer oppi 2500-3000rpm, synes det virker litt vel høyt?

Og er tikking fra ventilene de første 3-4sek etter at jeg har starta motoren, det er vel ikke noe problem i seg selv, men sliter vel litt når motoren ruser seg så høyt ved kaldstart?

Noen som vet om noen metoder som man kan bli kvitt en av delene, eller begge?

Gjelder forresten en 95.mod 328i M52 motor

Skrevet

Hiver meg på den her. Har akkurat samme problemet på min M50B25.

Har konkludert med at det IKKE er LMM hvertfall. (Prøvde å skru ut ledningen, og da ble alt mye verre).

  • 4 weeks later...
Skrevet

Tikkelyden komer mest sansynlig fra de hydrauliske ventilløfterne, når disse blir slitt, mister de oljetrykket etter motoren har stått en stund, og vil tikke i noen sekunder etter start til oljetrykket i løfterne igjenn er normalt.

Er litt usikker på den høye tomgangen da flere systemer er involvert ved kaldstart. Tomgangsregulatoren er jo en mulighet.

Skrevet

sliter med det samme jeg å... har kommet frem til at lampdasonden er defekt, da går ecuen i nødprogram.. du kan prøve å ta av stikket til lamdasonden.. hvis du ikke hører forskjell på motorlyden er den gåen 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...