Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skifte fjærene på min 520 e34, men det nederste festet til støtdemperen sitter bom fast. Noen som har hatt problemer med dette og kan gi noen tips til hvordan man kan få løs denne ?

Skrevet

godt mulig det :P

Men har i hvertfall skrudd ut mutteren som skal holde demperen på plass, og den gummi pakninga som sitter rundt virker det akkurat som om det er vakuum som holder den igjen .

Lagt ved et bilde men er ikke så god til å tegne :wink:

ba2nhcf2df6llccrzjor.jpg

Skrevet

ah, det er bærebrua bak ja.

har lite peil på e28, men på e30 er det en skrue hvertfall. om du skal bytte dempern er det vel bare å kline til

Skrevet

Prøvde å banke den løs rimelig mange ganger, men når det begynte å komme bulk i demperen turte jeg ikke å risikere å ødelegge den, men la et håndkle på en trebit og slo på den men den ville ikke rikke seg da heller.

Skrevet

Mye rare tips her ser jeg, problemet er jo det at det ikke er noe gummi som holder igjen. Den delen som sitter fast hos deg er det lille røret som bolten skal igjennom og inn i bærearmen. Er den bolten srammet for hardt så gnir røret seg innover og kiler seg fast. Hadde samme problemet på min tidligere e34, du må bare få tatt i skikkelig. Personlig så brukte jeg brekkhjern og fikk det løst...

Om det er demperen bak det er snakk om...

Skrevet

om du ikke er redd for demperen er det bare til å kline til:) er et lite stikk ut fra demperen som som har helt sikkert skilt seg :) gummien ryker sikkert men putt putt.. fikk det helt av jeg me en spett på 124.5meter å en slegge :) tok lang lang tid å det var med bukk å 5faglarte tullignger rudt fra alt slags land å områder:)

GiljeN

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...