-Anders- Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Som jeg skrev om den 4. des. ble jeg stoppet i storkontroll utenfor oslo. Se evt HER Vel.. på torsdagen var dagen jeg skulle på kontroll. Jeg stod opp tidlig for å være først i køen på drop in`en på risløkka. Som sagt så gjort, jeg havnet aller først. (var tidlig ute ja)!! Inn bar det presis kl 8 når de åpnet. "Har du senka bil?" Ja. "Ok, kjør inn på port 2." Xenonlys er fjernet ja, bremselys i orden. Skal bare hente en bmw-mann til å høre på den eksosen din jeg. Ble bedt om å gi gass, så sa han bare: jaja! Er ikke noe å si på det der. Så målte de selvsagt høyden på bilen med 11cm regelen. Han fikk ikke den trebetan sin under bilen i det hele tatt, men han sa bare at han ikke gadd å mase om det. Bare hev bilen når du kommer hjem du fikk jeg høre. Utrolig nok. Så slik kan det gå. Mitt første gledelige møte med biltilsynet
EirikL Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Hehe, kanskje de så køen på utsiden og bestemte seg for å ta helg så fort som mulig? Dårlige spøker til side, det er godt å høre at man kan dumpe borti rasjonelle mennesker hos biltilsynet også. Men hva er den 11 cm regelen du skriver om?
-Anders- Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Skrevet Januar 10, 2009 Bilen skal ha en bakkeklaring på 11cm. Ny regel. De har et hjemmemekka tool til å sjekke det. De kjører da bilen opp på en bukk og setter en plankebit med føtter på hver side og drar den langs kjørebanene på bukken under hele bilen. Den skal gå klar av bilens underside hvis ikke er det for lavt. Men virka ikke som det var så farlig for han som kontrollerte min.
maurtin Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 du verden, godt å lese om en som ikke er helt firkanta! Gjelder denne regelen for de som ha fått godkjent senken sin før reglene trådde i kraft?
jpse36 Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 tror det er samme karen som godkjente senkesettet på bilen til en på jobben. der ga de også faen i den planken som butta over alt under bilen hans
Aroid Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 jeg har hørt at den tingen som er under 11cm skal var minst 1meter brei for at det skal var ulovelig. så vist at en del av fronten er under 11cm så er den lovelig bare ikke den er over 1meter brei og samma med eksos annleget
marararius Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Så om bilen er under 11 cm foran, pga GT splittere, så er det egentlig greit?
maurtin Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 er vel under en meters glis mellom splittere? er vel ikke noe hokkus pokkus å ta de av heller da
-Anders- Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Skrevet Januar 10, 2009 Nei det er ikke greit.. egentlig. Alt ettersom! I følge reglene, er det ikke greit.
MortenK Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Er det ikke lengre mulig å få godkjent senkesett som senker bilen under 11 cm i vognkortet lengre?
AC Schnitzer Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Så om bilen er under 11 cm foran, pga GT splittere, så er det egentlig greit? Hvis du har normal senk bak så er det faktisk ikke GT splitterne som er problemet, men karroseriet under. Starter to rammer, en på hver siden, ca ved torpedovegg, de ligger lavere.
-Anders- Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Skrevet Januar 10, 2009 Når jeg godkjente mitt justerbare i vognkortet måtte jeg ha en viss lengde mellom hjulsenter og skjerm. Husker ikke mål, men sikkert noen andre som gjør det. Og den 11cm regelen gjelder nok uansett vil jeg tro. Er bilen lavere blir det værre, men ikke umulig å godkjenne det. Du har alltid noen som overser litt ting!
Mexos Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Gratulerer. Skal selv på Biltilsynet snart med en lang liste som skal i vognkortet. De er som regel greie å ha med å gjøre så lenge man er seriøs og har dokumentasjon på ting
Bjørn 320 Skrevet Januar 10, 2009 Skrevet Januar 10, 2009 Er det slik at bilen ikkje på nokon plass kan vere lågare enn 11 cm? Eller?
-Anders- Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Skrevet Januar 10, 2009 Slik jeg forstod det ja. Han prøvde jo å dra den plankebiten sin under hele bilen, fra fremfanger til bakfanger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå